Medlemsrabattavtal

En väg till ökad lönsamhet

Genom Srf konsulternas medlemsrabattavtal kan du som Srf ansluten sänka dina inköpskostnader på viktiga varor och tjänster. Srf konsulterna har upphandlat mycket förmånliga rabatter med rikstäckande leverantörer. Gäller även för dig som har ett Srf Servicepaket inom redovisning eller lön.

Bil

Sunfleet

sunfleetGratis anslutning för företaget (värde 1 000 kr) samt tre (3) fria månader (minimumvärde 360 kr).

Ett smartare alternativ till tjänstebil: Ofta kortare resor i tjänsten? Med ett företagsavtal kan ni snabbt och enkelt hyra bil per timme direkt utanför arbetsplatsen. Ni betalar bara för bilen när ni använder den, och slipper binda kapital eller sitta fast i långa leasingkontrakt. Drivmedel, skatt, service, försäkring och alla andra bilkostnader ingår i priset.

Kontakt: Kontaktperson för Srf konsulternas medlemmar är Mikael Borell, mikael.borell@sunfleet.com eller ring kontor: 031-757 65 00 eller direkt: 072-159 20 41

www.sunfleet.com

Wasa Kredit

Rabatt på förmånlig, enkel och prisvärd billeasing. Du väljer bil – vi finansierar. Självklart ingår försäkring, upphandling, serviceavtal, administration och avyttring. Dessutom finns vi tillgängliga under hela leasingperioden, så att vi kan hjälpa till när det uppstår frågor.

För dig som är konsult och driver eget företag är billeasing ett enkelt och förmånligt sätt att skaffa bil utan att binda kapital. Ring eller e-posta och berätta vilken bil du är intresserad av så tar vi fram ett prisvärt leasingupplägg ­- med rabatt – till dig som är medlem i Srf konsulterna.

Läs mer om vår billeasing och leasingbilar: www.wasakredit.se/srf

Här är våra kontaktpersoner:

Huvudkontaktperson:
Martin Wallin, 040-664 28 82 martin.wallin@wasakredit.se

Kontaktpersoner Region Stockholm:
Petter Jancke, 08-635 37 86 petter.jancke@wasakredit.se
Mikael Gustafsson, 08-635 38 72 mikael.gustafsson@wasakredit.se
Carl-Magnus Nilsson, 08-635 38 66 carl-magnus.nilsson@wasakredit.se
Christian Hansen, 08-635 38 86 christian.hansen@wasakredit.se 
Marco Hedberg, 08-635 36 96 marco.hedberg@wasakredit.se 

Kontaktperson Region Göteborg:
Jenny Aminoff, 031-771 98 89 jenny.aminoff@wasakredit.se
Martin Carlin, 031-771 98 91 martin.carlin@wasakredit.se

Kontaktperson Region Malmö:
Enrico Rigo, 040-664 28 81 enrico.rigo@wasakredit.se
Göran Kjellberg, 040- 664 28 83 goran.kjellberg@wasakredit.se

 

Boende

First Hotels

10% rabatt på lägsta dagspris i alla rumskategorier på First Hotels Skandinavien (Sverige, Norge, Danmark).

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabattkoden och beställa.


Digital kvittohantering

Companyexpense

 

Companyexpense logoNy tjänst för hantering av utlägg! Exempelvis kan din kund skicka fotade kvitton och samlingskontering från sin mobil, och du ser den samlade konteringen med bilder på alla kvitton i Fortnox. Informationen lagras säkert med åtkomst från både webbläsare och appen. I Companyexpense registrerar era kunder utlägg, traktamenten och milersättning.

Att reseräkna i mobilen med Companyexpense innebär att:

  • Användaren fotar kvittot med mobilen. Då skapas även en samlad kontering och en rapport som kan API-importeras till Fortnox (bilder och kontering landar i Fortnox).
  • Companyexpense har SIE-filsexport och koppling till flera löneprogram.
  • Companyexpense har inbyggd mobilattestering vilket skapar flexibilitet när du är iväg från kontoret, eller när din kund vill kunna sända dig sin utläggsrapport utan att behöva posta eller åka till dig.
  • Du kan enkelt redigera inskickade rapporter på webben om din kund exempelvis skrivit fel moms, deltagare vid representation eller annat.
  • I klienthanteraren har du och dina kollegor fri tillgång till alla era upplagda kunder. Här skapar ni även mallar, som innebär att ni enkelt lägger upp ett nytt bolag på mindre än 10 minuter.
  • Companyexpense är enkelt att förstå får både för er och för era kunder.
  • Du kan bestämma vilka kategorier, bilder, konteringar, atteststruktur, projekt, kostnadsställe m.m. varje företag ska ha tillgång till. Companyexpense kan anpassas till kundens specifika behov oavsett om din kund är ett enmansföretag eller om det är ett OMX-bolag.

Här kommer lite mer information om vad som gäller rörande hantering av kvitton (kassakvitton och digitala kvitton).
Eftersom användaren fotar kassakvittot med appen och det därmed skapas en digital kopia räcker det med att spara originalet i tre år från det aktuella räkenskapsårets slut. Finns det ingen digital kopia ska originalet sparas i sju år. Om användaren får ett digitalt kvitto, ex kvitto för en resa till sin mail, så kan kvittot mailas till expense@companyexpense.se. Då kommer kvittot in i appen och tolkas automatiskt.

Eftersom mailkvitton mailas in i appen och därmed inte behövs skrivas ut så sparas mycket tid, papper samt arkiveringsutrymme. Vi ser att många väljer att förenkla sin arkivering av kassakvitton när de väl fotat kvittot med Companyexpense genom att lägga kvitton i mappar istället för att häfta dem på A4. När en revisor efterfrågar kvittounderlaget eller att det blir en revision så finns digitala underlag med bra kvalitet som är digitalt sökbara.

Dessutom kan byråns kund spara sina kvitton lokalt på sitt eget kontor vilket också är en fördel för både kund och byrå. För kunden i och med att de slipper göra sig besväret att åka till byråns kontor för att lämna sina kvitton. För byrån i och med att de slipper lagra sina kunders kvitton. Alla organisationer har en skyldighet att ta en kopia på ett kvitto som håller på att blekna/bli oläsligt. Även detta är löst i och med att det i Companyexpense automatiskt skapas en digital kopia av papperskvittot som fotas samt det ”mailkvittot” som mailas in som original i digital form.

Se en video som visar hur Companyexpense fungerar

www.companyexpense.se

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabattkoden och beställa.

Dokument och fakturahantering

Axactor

Axactor erbjuder dig som medlem vår moderna IT-lösning Axactor Fakturahantering kostnadsfritt* samt mycket förmånliga priser på inkasso- och efterbevakning. Integration med ert befintliga ekonomisystem gör att ni enkelt kan följa och hantera alla ärenden från ett och samma ställe. www.axactor.se

 

Som medlem i Srf konsulterna har du en egen kontaktperson hos oss på Axactor.

Jonathan Olsson
Sales Manager
0708-282 311

jonathan.olsson@axactor.com

Ring Jonathan för mer information eller för att ta del av erbjudandet.

 

 

Så här fungerar Axactors fakturahantering

Axactor Fakturahantering är ett komplement till ert eget ekonomi- eller fakturahanteringssystem. Vi erbjuder färdiga integrationer för ledande ekonomisystem vilket säkerställer enkel hantering och korta ledtider. Ni frigör resurser till kärnverksamheten och får nöjdare kunder.

Ärendet registreras automatiskt i vårt system och när kravet godkänns av dig går kravet ut till er slutkund nästföljande vardag. Ni kan enkelt och överskådligt följa ert ärende för att bestämma vidare åtgärder utan onödiga dröjsmål. Vår kundtjänst är öppen varje vardag mellan 08.00 och 18.00. Vi besvarar gärna era och kundernas frågor rörande både fakturor och betalningar. Om ni önskar kan Axactor även kontakta era kunder för att påminna om betalning samt göra en överenskommelse om betalningsplan i de fall det inte fungerar att betala hela beloppet direkt.


Axactor
fakturahantering – steg för steg

 

(klicka på bilden för större bild)

Vår kostnadseffektiva lösning säkerställer en effektiv fakturerings- och kravprocess där du snabbare får dina pengar vilket förbättrar din likviditet.

*Erbjudandet om kostnadsfri integration förutsätter SQL-databas.

 

Inkasso

Har du någon kund som har uteblivit med betalningen? Vi hjälper dig, kostnadsfritt!

9/10 betalar inom 14 dagar efter att de har fått en påminnelse/inkassokrav via oss. Eftersom vi skickar ut brevet redan nästkommande vardag så slipper du långa kredittider och eventuella kreditförluster.

Vår tjänst är gratis att använda för dig som är medlem i Srf konsulterna, helt utan startavgifter eller kostnader för årsabonnemang etc. Vi lägger på en lagstadgad avgift på 180 kronor oavsett fakturabelopp på din faktura som belastar din kund och du erhåller hela betalningen.

Via vårt webbverktyg kan du smidigt logga in och ladda upp de fakturor som inte betalats i tid så sköter vi hanteringen efter det.

Välkommen att höra av dig på 0708 – 56 56 34.

 

Depona

Depona logotyp30% rabatt på arkivförvaltning för Srf konsulternas medlemmar. Vi tillhandahåller en kundanpassad arkiv- och dokumenthanteringstjänst med högsta möjliga mätbara kvalité baserad på förvaltning av alla typer av dokumentation. Förvaltningen av det fysiska arkivmaterialet, exempelvis företagens bokföring sker med tillämpning av den senaste tekniken och innovativa kundanpassade lösningar för att säkerställa och underlätta arkivering och återsökning.

Depona erbjuder Srf medlemmar att till ett konkurrenskraftigt pris leverera den bästa arkiv- och dokumenthanteringstjänsten på marknaden.

Rabatt/Erbjudande: Depona erbjuder Srf konsulternas medlemmar 30% rabatt på arkivförvaltning.

Kontakt: Johan Litens, 08-594 117 34  johan.litens@depona.se

www.depona.se

Dokumera

20% rabatt på Företagspaketet med ca 1 300 dokumentmallar om företagande. Sveriges största databaser av dokumentmallar och expertsvar.

Kontakt: 08-450 44 80

https://www.dokumera.se/foretagspaketet

Fakturagram

Fakturera gratis som Srf konsult


Som partner med Srf konsulterna, erbjuder vi er och era kunder en gratis fakturatjänst med komplett kundreskontrahantering. Med Fakturagram får ni som redovisningsbyrå en helhetslösning – från distribution av faktura till utskick av betalningspåminnelse och en schysst inkassotjänst. 

Vi hjälper i dag över 2 500 kunder att stärka sin likviditet och minska sin administration med en Enklare och Schysstare tjänst som är unik på marknaden – tjänsten är dessutom kostnadsfri för er!

 

 

Fördelar för er som redovisningsbyrå och era kunder

 

Fakturera som vanligt i ditt affärssystem – vi hanterar distribution av faktura och inbetalningar samt uppdaterar kundreskontran.

 

En komplett kundreskontratjänst med minskad administration och automatisk påminnelse- och inkassotjänst.

 

Kostnadsfritt att sända fakturor, påminnelser och inkassokrav (våra intäkter baseras på kravavgifter och ränta)

 

 

Så här använder ni tjänsten

Ni skapar fakturor på samma sätt som vanligt i ert affärssystem – vi distribuerar sedan fakturan via önskat distributionssätt. Slutkunden betalar fakturan till Fakturagrams klientmedelskonto och utbetalning sker till er kunds bankkonto nästkommande bankdag.

Nytt administrativt stöd i Visma Admin och Fortnox

 

Med våra tjänster får ni tillgång till:

Gratis fakturadistribution

 

Fakturastatus presenteras i Visma vilket ger bättre översikt över ekonomin och en enkel likviditetskontroll

 

Fordringarnas realtidsstatus: skickade fakturor, skickade påminnelser, skickade inkassokrav m.m.

 

 

Vill du veta mer?

Ring vår partneransvarig Jörgen Fredman på 070-884 82 00 eller maila till jorgen.fredman@inkassogram.se

Finago Procountor

Du som medlem i Srf konsulterna får ta del av ett rabattpaket enligt nedan när du börjar använda Finago Procountor. Tjänsten är helt gratis för dig som byrå och nu bjuder vi även på uppstartspaketet där bland annat utbildning ingår, samt även uppstart för dina tre första kunder.

Med vårt molnbaserade program kan du sköta hela din ekonomistyrning – var och när som helst. Vår totallösning omfattar även bankförbindelser, e-fakturatjänster och skanningstjänster. Automatisera dina processer och spara tid! Du kan lätt samarbeta med dina kunder i samma program.

Erbjudandet i sin helhet:

  • Gratis start-up-paket för byrå, värde 8 090 kr (inkluderar 12 timmar utbildning och konsultering).
  • Gratis uppstart för de tre första kunderna, värde 2 450 kr/st.
  • 30% rabatt på uppstartsavgiften för nya kunder
  • Möjlighet till frukostseminarier på plats
  • Mini-appen gratis
  • En dedikerad kontaktperson
  • Gratis kundsupport via mail och telefon

Läs mer om vårt erbjudande >>

För mer information och beställning kontakta Faiza Khan 072-451 15 47, faiza.khan@finago.com

 

 

 

Hyker

Många byråer oavsett storlek har ett stort fokus på att kunna erbjuda en mer digital kunddialog, gemensamt för dem är att oavsett storlek ser de ett behov av en säker arbetsyta för att enkelt och säkert kunna dela och ta emot dokument med kunder och revisorer. Att även effektivisera dialogen genom att knyta ihop chatt med delat material gör att man spar tid och får ett stöd för GDPR efterlevnad.
Applikationen Konfident erbjuder fildelning och kommunikation på ett enkelt sätt utan att behöva ladda ner plugins och funkar på alla plattformar.

Enklare

  • Inga program behöver laddas ner
  • Minimal tid för att komma igång

Säkrare

  • Bygger på avancerad krypteringsteknologi (finns där men märks knappast)
  • Filerna är säkra, ingen obehörig inte ens Hykers personal kan läsa dem
  • ​Kan användas ihop med BankID
  • ​Alla transaktioner sparas för att ge en full historik

Effektivare

  • Möjliggör en digital kommunikation
  • Filer kan skickas åt båda hållen
  • Enkel chat funktion för att minska mail och telefontrafik
  • Ordning och reda i kunddokumenten

Medlemserbjudande

● Särskild prislista med minst 50% rabatt på standardpriser
● 45 dagars fri användning vid utvärdering
● Gratis branding med er logga vid 12-månaders avtal (värde 10 000 kr)
● Srf konsulterna framtagna best practice mallar
● Hjälp och utbildning vid uppstart

För mer information och beställning kontakta Frederik Sahlin, 0701-477 370, ​frederik.sahlin@hyker.io Läs mer på https://hyker.io/srf


 

 

Penneo

Digitala underskrifter, arbetsflöden, compliance & säkerhet

Penneo är effektivitet, arbetsflöden, compliance och säkerhet. Genom vår lösning för dokumenthantering kan du enkelt säkra, optimera och automatisera komplicerade arbetsflöden och inhämtning av digitala underskrifter samtidigt som ni blir compliant och sparar pengar.

Säkerhet är en viktig faktor för oss, och alla våra processer följer de högsta kraven på IT-säkerhet, från autentisering till kryptering. Verksamheter som använder Penneo ska kunna stå rakryggade mot sina kunder och garantera att de programvaror och leverantörer som de använder uppfyller kraven för internationell lagstiftning som GDPR och att samtliga rutiner präglas av ett strikt fokus på IT-säkerhet. Som ett bevis på att vi efterlever det vi lovar har vi ett ISAE-3000 certifikat som är utfärdat av KPMG.

Med Penneo hanterar du hela flödet för dokumenthantering och inhämtning av digitala underskrifter automatiskt. Utöver att det går betydligt smidigare, får du full kontroll över vem som undertecknar vilka dokument och när detta sker. Enkelt, effektivt och säkert.

Idag använder över 1500 verksamheter Penneo för att inhämta underskrifter på årsredovisningar och alla övriga dokument och avtal. På så vis sparar de mängder med tid för sig själva och sina kunder. Kom igång du också! Du som är medlem i Srf konsulterna får 10% rabatt på allt vi erbjuder.

Läs mer på Penneo.com

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabattkoden och beställa.

 

 

 

 

Verified

Verified utvecklar och tillhandahåller webbaserade tjänster inom digital signering och identifiering. Nu slipper ni posta, scanna och maila dokument fram och tillbaka. Med hjälp av Verified kan ni hantera alla era avtal helt digitalt. Det resulterar framför allt i kortare ledtider, mindre administration och ökad kontroll.

Det bästa med Verified är enkelheten, vem som helst klarar av att använda tjänsten och man är igång på bara några minuter.

Ett tydligt användningsområde är alla de uppdragsbreven som tecknas. Självklart uppfyller vi alla rekommendationer och specifika krav.

Det är redan många som kommit igång med väldigt bra resultat, så kom igång och testa ni med! Som medlem i Srf konsulterna får ni dessutom ett väldigt förmånligt erbjudande.

Erbjudande:

Vi har tagit fram ett förmånligt erbjudande till medlemmar i Srf konsulterna, som ser ut enligt nedan:

SRF SMALL SRF  MEDIUM SRF LARGE
Startavgift 0 SEK (Ord. pris 2 495 SEK/anv.) 0 SEK (Ord. pris 2 495 SEK/anv.) 0 SEK (Ord. pris 2 495 SEK/anv.)
Månadskostnad 300 SEK 550 SEK 950 SEK
Rörliga avgifter 30 % rabatt på ord. avgifter nedan 30 % rabatt på ord. avgifter nedan 30 % rabatt på ord. avgifter nedan
Antal användare 3 st 10 st Obegränsat
Utbildning Ingår Ingår Ingår
Support Ingår Ingår Ingår
Mallar Nej Ja Ja
Avtalstid 12 månader 12 månader 12 månader

 

Ordinarie rörliga avgifter:

 Antal/månad Pris/enkel signering Pris/E-leg signering (SE/NO/DK) Pris per autentisering (SE/NO)
Grundpris 8 SEK 12 SEK / 20 SEK / 15 SEK 2 SEK / 2 SEK
100+ 6 SEK 9 SEK / 12 SEK / 12 SEK 1.5 SEK / 1.5 SEK
500+ 4 SEK 6 SEK / 10 SEK / 9 SEK 1 SEK / 1 SEK
1000+ 2 SEK 3 SEK / 8 SEK / 6 SEK 0.50 SEK / 0.8 SEK

För att ta del av våra medlemsrabattavtal behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Inloggning krävs för att ta del av rabattkoder och avtal. Logga in

Förmedlingstjänst – nya uppdrag

Ageras

Ageras är Europas största förmedlare av klienter i redovisningsbranschen. De hjälper redovisningskonsulter med att få klienter som passar deras profil och spetskompetens. Som medlem i Srf konsulterna får du upp till 23% rabatt på att få nya potentiella klienter genom Ageras.

Varje år får Ageras mer än 100 000 förfrågningar från företagare som söker en redovisningskonsult eller revisor. När en klient registrerar sig på portalen blir de uppringda av Ageras, för att säkerställa att det är en seriös förfrågan och för att säkerställa klientens behov. Därefter blir klienten matchad med de mest relevanta och kvalificerade kandidater i Ageras partnernätverk.

Du som är Srf medlem kan presentera dig för ett garanterat antal potentiella klienter varje månad – till ett fast rabatterat pris. Utöver rabatten får du särskild utmärkning på din profil och många andra fördelar som stärker ditt varumärke genom framhävning av dina kompetenser och medlemskapet i Srf konsulterna.

Ageras.se

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabatten och beställa.

DeskHero.se

– ett lätt sätt att hitta nya uppdrag

DeskHero.se förmedlar uppdrag till ekonomi- och redovisningskonsulter. Vi har över 500 företag anslutna till tjänsten. Medlemmar i Srf konsulterna får 20% rabatt på våra abonnemang och symbolen för ”Srf auktoriserade” visas automatiskt på din konsultprofil.

Så här fungerar DeskHero.se:

  • Anslut ditt företag – du väljer en sökprofil och får en profilsida
  • Matchande förfrågningar skickas till dig per mail (kategori, region)
  • Välj vilka förfrågningar du vill besvara

Varje gång någon skapar en förfrågan som matchar din sökprofil så får du ett mejl med en länk till den. Du väljer själv vilka förfrågningar du vill besvara, inga förpliktelser. Läs mer om oss på www.deskhero.se

Vårt erbjudande till Srf konsulternas auktoriserade medlemmar – över 20% rabatt på ordinarie pris

  • Köp ett kontantkort för 3 900 kr – du betalar bara 2 900 kr
  • Besvara upp till 20 st uppdragsförfrågningar

Välkommen att ta kontakt med oss på:
E-post: info@deskhero.se
Telefon: 010-199 24 11

 


 

 

Infotjänster inom skatt, lön, HR och moms

Björn Lundén Information AB

För dig som är medlem i Srf konsulterna erbjuder vi 20 % i rabatt på vår nyhetstjänst BL Info Online.

Med vår nyhetstjänst BL Info Online får du via e-post och internet snabbt information om allt som händer inom skatt, redovisning, personal och företagsjuridik. Du har även tillgång till ett flertal sökbara e-böcker samt praktiska dokument- och beräkningsmallar.

Väljer du till Frågeservice får du ringa samt ställa frågor i forumet till våra experter för svar på skatte-, redovisnings-, personal- och affärsjuridiska frågor. Många redovisningsbyråer använder vår frågeservice som sin externa resurs.

  • Personlig frågeservice
  • e-böcker
  • Nyhetsbrev och enorm bank med artiklar om skatt, redovisning och personal
  • Dokument- och beräkningsmallar
  • Snabbfakta

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabattkoden och beställa.

Draftit

Draftits Lön Expert är det självklara digitala stödet för alla som hanterar lön. Vi vet att de som använder Lön Expert känner sig tryggare i sin specialistroll, både i sitt arbete och gentemot övrig personal och uppdragsgivare. Givetvis erbjuder vi anpassning till de kommunala kollektivavtalen och integration mot samtliga övriga kollektivavtal.

Med Lön Expert har du alltid tillgång till:

  • Löpande omvärldsbevakning inom löneområdet direkt i produkten.
  • Lagstiftning, skatterätt och kompletterande riktlinjer samlat på ett ställe.
  • Hundratals mallar, checklistor och dokument inom lön, skatt och försäkring.
  • SALK – Svensk standard för auktoriserade lönekonsulter finns tillgänglig i en exklusiv onlineversion för dig som använder Lön Expert.

Som medlem hos Srf konsulterna har du tillgång till Lön Expert i två månader helt utan kostnad. När testperioden är slut har du som medlem hos Srf konsulterna 25 procents rabatt på ordinarie pris.

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Skattehuset

För dig som är medlem i Srf konsulterna kan vi erbjuda 20 % i rabatt på våra informations- och supporttjänster.

Min Skatteinformation

Webbaserad informationstjänst som vi kontinuerligt uppdaterar. Här kan du dygnet runt söka information och få svar.

  • Löpande publicering med de senaste nyheterna och förändringarna inom skatte- och momsområdet.
  • Artiklar, regeringsförslag, beslut om nya lagar, intressanta rättsfall, skattetips och råd.
  • Skapa din egen ”att läsa lista”
  • Pedagogisk och lättläst

Komplettera Min skatteinformation med vår populära skattesupport

För att snabbt få svar på dina frågor, ställ dina skatte- och  momsfrågor via telefon eller mail direkt till våra kunniga skatteexperter.

Det finns också möjlighet att beställa sin skatteinformation med pärm och pappersutskick.

Kontakt:

För mer information om vilka rabatter du har som Srf medlem, besök:
www.skattehuset.com/srf

Eller kontakta oss på:

Telefon: 031-711 68 98

E-post: info@skattehuset.com

Tholin & Larsson


Som medlem i Srf konsulterna har du förmånligt pris på Servicepaketen: Lön, HR, Skatt, Moms och Internationellt arbete.

Med Tholin & Larssons Servicepaket är du alltid trygg med att du kan få hjälp med att veta vad som gäller. Dels via Tholin & Larssons sajter som innehåller en gedigen nyhetsbevakning, alltid uppdaterad korrekt information och en mängd praktiska verktyg och mallar. Dels genom telefonservice där du kan fråga, resonera eller stämma av med några av Sveriges främsta experter inom varje respektive område.

 

Boka ditt Tholin & Larsson servicepaket med rabatt här

 

Inkasso

Axactor

Axactor erbjuder dig som medlem vår moderna IT-lösning Axactor Fakturahantering kostnadsfritt* samt mycket förmånliga priser på inkasso- och efterbevakning. Integration med ert befintliga ekonomisystem gör att ni enkelt kan följa och hantera alla ärenden från ett och samma ställe. www.axactor.se

 

Som medlem i Srf konsulterna har du en egen kontaktperson hos oss på Axactor.

Jonathan Olsson
Sales Manager
0708-282 311

jonathan.olsson@axactor.com

Ring Jonathan för mer information eller för att ta del av erbjudandet.

 

 

Så här fungerar Axactors fakturahantering

Axactor Fakturahantering är ett komplement till ert eget ekonomi- eller fakturahanteringssystem. Vi erbjuder färdiga integrationer för ledande ekonomisystem vilket säkerställer enkel hantering och korta ledtider. Ni frigör resurser till kärnverksamheten och får nöjdare kunder.

Ärendet registreras automatiskt i vårt system och när kravet godkänns av dig går kravet ut till er slutkund nästföljande vardag. Ni kan enkelt och överskådligt följa ert ärende för att bestämma vidare åtgärder utan onödiga dröjsmål. Vår kundtjänst är öppen varje vardag mellan 08.00 och 18.00. Vi besvarar gärna era och kundernas frågor rörande både fakturor och betalningar. Om ni önskar kan Axactor även kontakta era kunder för att påminna om betalning samt göra en överenskommelse om betalningsplan i de fall det inte fungerar att betala hela beloppet direkt.


Axactor
fakturahantering – steg för steg

 

(klicka på bilden för större bild)

Vår kostnadseffektiva lösning säkerställer en effektiv fakturerings- och kravprocess där du snabbare får dina pengar vilket förbättrar din likviditet.

*Erbjudandet om kostnadsfri integration förutsätter SQL-databas.

 

Inkasso

Har du någon kund som har uteblivit med betalningen? Vi hjälper dig, kostnadsfritt!

9/10 betalar inom 14 dagar efter att de har fått en påminnelse/inkassokrav via oss. Eftersom vi skickar ut brevet redan nästkommande vardag så slipper du långa kredittider och eventuella kreditförluster.

Vår tjänst är gratis att använda för dig som är medlem i Srf konsulterna, helt utan startavgifter eller kostnader för årsabonnemang etc. Vi lägger på en lagstadgad avgift på 180 kronor oavsett fakturabelopp på din faktura som belastar din kund och du erhåller hela betalningen.

Via vårt webbverktyg kan du smidigt logga in och ladda upp de fakturor som inte betalats i tid så sköter vi hanteringen efter det.

Välkommen att höra av dig på 0708 – 56 56 34.

 

Lowell

Lowell erbjuder effektiva och omhändertagande inkassotjänster utan kostnad för dig – Vi hjälper till med obetalda fakturor, kravhantering och mycket mer som kan hjälpa dig och dina kunders ekonomi att bli bättre.

Låt våra inkassorådgivare som är Svenska Mästare i kundtjänst hjälpa dig med dina ärenden. Vi kommer gärna ut till er vid events och kundträffar för att berätta mer om vad vi kan erbjuda, samt att vi kan hålla utbildning inom inkasso.

Som Srf medlem erbjuder vi dig gratis påminnelse- och inkassohantering!

Erbjudandet:

  • 0 kronor i årsavgift
  • 0 kronor i påminnelsehantering
  • 0 kronor i inkassohantering

 

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabattkoden och beställa.

Litteratur

Björn Lundén Information

Som medlem i Srf konsulterna får du 20 % rabatt på alla våra böcker och e-böcker utgivna av Björn Lundén Information. Du har närmare 80 titlar att välja bland, varav flertalet vänder sig direkt till redovisningskonsulter och revisorer. Fraktfritt så klart.

I sortimentet finns böcker för alla viktigare frågor i en redovisningskonsults vardag. Bland annat den kanske mest omfattande momsvägledningen, den mest inspirerande boken om redovisningskonsulter i rådgivarrollen och sannolikt den mest praktiska handboken för alla som upprättar K2-årsredovisningar.

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabattkoden och beställa.

Programvaror

Björn Lundén Information AB

Som medlem i Srf konsulterna får du 20 % rabatt på våra redovisnings-, skatte- och bokslutsprogram. Rabatten gäller endast vid nyköp. Rabatten omfattar inte vår Helhetslösning för redovisningsbyråer.

Vi har alla program den moderna redovisningsbyrån behöver, och allt finns i molnet – även bokslut, skatt och byråstöd. Programmen kan med fördel integreras för en ännu effektivare redovisning. Din rabatt gäller vid köp av program för bland annat:

  • Bokföring
  • Fakturering
  • Lön
  • Leverantörsreskontra
  • Tidredovisning
  • Skatt och deklaration
  • Bokslut och årsredovisning
  • Byråstöd

För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, anställd på ett Srf företag eller ansluten via Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av rabattkoden och beställa.

Data Vara

Rabatt 20% på programlicensen. Alla våra personalprogram i Crona-serien som Crona Lön för PC och Mac, Crona Resa och Crona Tid.

Kontakt:
0322-670700, bjorn.dahlin@datavara.se
www.datavara.se

Fastighet & IT Kompetens

Rabatt 20% rabatt till medlemmar. fastigheter, ett fastighetssystem för hyresredovisning.

Kontakt:
Björn Kidmark, Fastighet & IT Kompetens Sverige AB, Boråsvägen 5, 435 31 Mölnlycke
031-160 300, bjorn.kidmark@dinafastigheter.se
www.dinafastigheter.se

Finago Procountor

Du som medlem i Srf konsulterna får ta del av ett rabattpaket enligt nedan när du börjar använda Finago Procountor. Tjänsten är helt gratis för dig som byrå och nu bjuder vi även på uppstartspaketet där bland annat utbildning ingår, samt även uppstart för dina tre första kunder.

Med vårt molnbaserade program kan du sköta hela din ekonomistyrning – var och när som helst. Vår totallösning omfattar även bankförbindelser, e-fakturatjänster och skanningstjänster. Automatisera dina processer och spara tid! Du kan lätt samarbeta med dina kunder i samma program.

Erbjudandet i sin helhet:

  • Gratis start-up-paket för byrå, värde 8 090 kr (inkluderar 12 timmar utbildning och konsultering).
  • Gratis uppstart för de tre första kunderna, värde 2 450 kr/st.
  • 30% rabatt på uppstartsavgiften för nya kunder
  • Möjlighet till frukostseminarier på plats
  • Mini-appen gratis
  • En dedikerad kontaktperson
  • Gratis kundsupport via mail och telefon

Läs mer om vårt erbjudande >>

För mer information och beställning kontakta Faiza Khan 072-451 15 47, faiza.khan@finago.com

 

 

 

Hogia

20% rabatt på programvarulicenser för Deklaration, Bokslut, Bokföring, Löneservice och Revision. Rabatten gäller första året vid programinköp.

Kontakt:
0303-667 80, ror@hogia.se
www.hogia.se

Kontek Lön

Rabatt 20%. Programlicenser för Löneprogram, Kontek Lön och Reseräkningsprogram.

Kontakt:
Claes Andersson, 0372 – 89 096, Claes.Andersson@kontek.se
www.kontek.se

Magenta

Rabatt 25%. Ekonomisystem i klientutförande.

Kontakt:
046-211 18 22, torbjorn.gerhardsson@magenta.se
www.magenta.se

Nmbrs®

Nmbrs logotypNmbrs® Accountant, det optimala HR-och löneverktyget

Ett globalt löne- och HR system som fokuserar på att leverera optimala HR-processer. Anslut alla användare i systemet så du istället kan fokusera på dina anställda. Nmbrs kännetecknas av att vara mycket användarvänligt för både arbetsgivare och anställda. Detta gör att du som löneadministratör kan erbjuda bättre service.

Varför Nmbrs®?

Bli en lönehjälte

Nmbrs har byggt ett flertal funktioner för att underlätta ditt arbete som löneadministratör. Du slipper bli distraherad av onödiga funktioner genom att själv välja vad som ska synas i din miljö. Vi erbjuder det du verkligen behöver; en kvalitetsprodukt som levererar i tid, varje gång.

Dina kunder kommer att älska det

Framtidens redovisningsföretag gör mer än bara lönehantering. De gör också skillnad på HR-sidan. Med vår programvara kan du skräddarsy dina tjänster efter dina kunders behov, oavsett vad de må vara.

Välj den rätta tekniken

Nmbrs finns i molnet, vilket gör det möjligt för oss att förbättra vår plattform varje dag. Alla användare har automatiskt tillgång till den senaste versionen av vår programvara, utan att manuella uppdateringar krävs.

Utveckla verksamheten

Nmbrs är din strategiska partner när din verksamhet växer. Vi hjälper till att förbättra kvaliteten på din produkt och vi kan snabbt anpassa oss till de växande behoven hos dina nuvarande och nya kunder. Glöm allt du trodde att du visste om lönehantering och börja med Nmbrs® idag – tillsammans gör vi skillnad!

Starta en testversion av Nmbrs enkelt och gratis idag. Som medlem i Srf konsulterna får du 15% rabatt för det första året.

Prova en gratis testversion i 30 dagar 

För att beställa Nmbrs Accountant kontakta Richard Stange richard.stange@nmbrs.nl

Läs mer på www.nmbrs.com

 

 

 

Orres

Rabatt 15%. Enkel analys, budget, prognos och värdering genom våra program Promik Analys, Promik Koncern, Promik Enskild

Vid förmedling, kontakta oss för återförsäljaravtal, 08-545 888 30, info@orres.se
www.orres.se

SoftOne

Rabatt 20%. Affärssystem med Ekonomi, Fakturering, Order, Lön, Tid Schemaläggning m.m. Vi erbjuder även outsourcing av lön.

Kontakt:
0771-55 69 00, marknad@softone.se
www.softone.se

Visma SPCS

Rabatt 15%. Ekonomiprogram (för eget bruk). Gäller ej serviceavtal/abonnemang, byråpaket och kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Kontakt:
Vid programförmedling kontakta Visma Spcs för tecknande av förmedlingsavtal
0470-70 61 60, byra@vismaspcs.se
www.vismaspcs.se

Rådgivning i affärsjuridik

Advokatfirman Fylgia

Aadvokatfirman fylgia logoffärsjuridisk telefonrådgivning hos Fylgia för medlemmar.

Produkt/tjänst:
Kostnadsfri affärsjuridisk telefonrådgivning.

Erbjudandet gäller muntlig rådgivning till en sammanlagd tid om 30 minuter per år och per medlem. Observera att erbjudandet innebär att det inte är möjligt att skicka handlingar, exempelvis avtalsutkast för genomgång. Diskussion och rådgivning om en särskild avtalsklausul ryms däremot inom erbjudandet. Läs mer >>


Kontakt: Ring 08-442 53 00 för din rådgivning. Uppge vid kontakten med telefonist att det avser rådgivning för Srf medlem och om möjligt vilket rättsområde.
www.fylgia.se

Webb och kommunikation

Srf Medlemswebb och Digitalt Nyhetsbrev till kund

Srf Medlemswebb är en tjänst för dig som vill ha en snygg, professionell och aktuell hemsida. Lösningen är perfekt för dig som vill ha en uppdaterad och informativ webbplats utan att behöva lägga ner en massa tid på att administrera den. Srf Medlemswebb bygger på Srfs webbplats srfkonsult.se och levereras som en färdig mall men med möjlighet att själv lägga till eget unikt innehåll, företagsfoton och information om ert företag.

Mer info om tjänsten här >>