Medlemsrabattavtal
En väg till ökad lönsamhet
Genom Srf konsulternas medlemsrabattavtal kan du som Srf ansluten sänka dina inköpskostnader på viktiga varor och tjänster. Här nedan presenterar vi aktuella erbjudanden från våra Srf Partners.
Boende
First Hotels
Fasta rabatterade priser i alla rumskategorier på First Hotels i Sverige.
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Dokument och fakturahantering
Hogia

Vårt erbjudande till dig som medlem i Srf konsulterna innebär att du får 50 % rabatt i ett helt år på det digitala signeringsverktyget Hogia Signit. Erbjudandet gäller för samtliga användare.
Signera digitalt med 50 % rabatt
Få tillgång till digital signering av årsredovisningar, uppdragsbrev och andra dokument i ett sömlöst flöde tillsammans med Hogia Bokslut. Använd Hogia Signit från valfri enhet, var du än befinner dig och du får allt samlat på ett och samma ställe. Läs mer om Hogia Signit »
Ta del av ditt medlemserbjudande genom att kontakta:
Hogia Redovisning & Revision, tel 0303-667 80, e-post redovisning@hogia.se
Vi kan er bransch!
Vi erbjuder väl beprövade produkter som har utvecklats tillsammans med Sveriges största byråer och branschorganisationer. Med hjälp av våra lösningar kan du vägleda dina kunder genom att erbjuda kompetenta analyser, insiktsfull rådgivning och dela på arbete och information på det sätt du och din kund önskar. Läs mer om våra byrålösningar »
Gå en programutbildning och bli mer effektiv
Att välja rätt helhetslösning för din byrå är ett bra första steg för en framgångsrik verksamhet. För att så snabbt som möjligt vara på banan och kunna nyttja programmens alla funktioner på bästa sätt, kan det vara bra att gå en utbildning. Vi erbjuder både utbildningar på plats och via webben, allt för att du ska ha möjlighet att hitta något som passar dig. Se våra utbildningar här »

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Hyker Konfident


Säker dokument- och fildelning med chat
Som medlem i Srf konsulterna får du ett särskilt erbjudande på Hykers tjänst Konfident, ett digitalt verktyg som hjälper dig att säkert och enkelt kommunicera med och dela material med dina kunder.
Tjänsten Konfident erbjuder fildelning och kommunikation på ett enkelt sätt utan att behöva ladda ner några program eller installera något och funkar på alla plattformar.
Många byråer oavsett storlek har ett stort fokus på att kunna erbjuda en mer digital kunddialog. För att det ska fungera behövs en säker arbetsyta så att kunder och revisorer/redovisningsbyråer enkelt och säkert kan dela och ta emot dokument. Dialogen effektiviseras genom att chatt knyts ihop med delat material, spara tid och få dessutom ett stöd för GDPR-efterlevnad och säkerhetsskyddslagen.
Enklare
- Inga program behöver laddas ner eller installeras
- Minimal tid för att komma igång (cirka 5 minuter)
Säkrare
- Bygger på avancerad krypteringsteknologi (finns där men märks inte)
- Filerna är säkra, ingen obehörig inte ens Hykers personal kan läsa dem
- Används med fördel ihop med BankID
- Alla transaktioner sparas för att ge en full historik
Effektivare
- Möjliggör digital kommunikation
- Filer kan skickas åt båda hållen
- Enkel chat funktion för att minska mail och telefontrafik
- Ordning och reda i kunddokumenten
Medlemserbjudande
● Särskild prislista med minst 50% rabatt på ordinarie priser
● Gratis branding med er logga vid 12-månaders avtal (värde 10 000 kr)
● Hjälp och utbildning vid uppstart
Läs mer på konfident.hyker.io/
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Penneo

Digitala underskrifter, arbetsflöden, compliance & säkerhet
Penneo är effektivitet, arbetsflöden, compliance och säkerhet. Genom vår lösning för dokumenthantering kan du enkelt säkra, optimera och automatisera komplicerade arbetsflöden och inhämtning av digitala underskrifter samtidigt som ni blir compliant och sparar pengar.
Säkerhet är en viktig faktor för oss, och alla våra processer följer de högsta kraven på IT-säkerhet, från autentisering till kryptering. Verksamheter som använder Penneo ska kunna stå rakryggade mot sina kunder och garantera att de programvaror och leverantörer som de använder uppfyller kraven för internationell lagstiftning som GDPR och att samtliga rutiner präglas av ett strikt fokus på IT-säkerhet. Som ett bevis på att vi efterlever det vi lovar har vi ett ISAE-3000 certifikat som är utfärdat av KPMG.
Med Penneo hanterar du hela flödet för dokumenthantering och inhämtning av digitala underskrifter automatiskt. Utöver att det går betydligt smidigare, får du full kontroll över vem som undertecknar vilka dokument och när detta sker. Enkelt, effektivt och säkert.
Idag använder över 2 000 verksamheter Penneo för att inhämta underskrifter på årsredovisningar och alla övriga dokument och avtal. På så vis sparar de mängder med tid för sig själva och sina kunder. Kom igång du också!
Du som är medlem i Srf konsulterna får 20% rabatt på allt vi erbjuder.
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Procountor

Du som är medlem i Srf konsulterna får ta del av ett rabattpaket enligt nedan när du börjar använda Procountor. Tjänsten är helt gratis för dig som byrå och nu bjuder vi även på uppstartspaketet där bland annat utbildning ingår, samt även uppstart för dina tre första kunder.
Med vårt molnbaserade program kan du sköta dina kunders hela bokföring – var och när som helst. Vår totallösning omfattar även bankförbindelser, e-fakturatjänster och skanningstjänster. Automatisera dina processer och spara tid! Du kan lätt samarbeta med dina kunder i samma program.
Erbjudandet i sin helhet:
- Gratis start-up-paket för byrå, värde 8 090 kr (inkluderar 12 timmar utbildning och konsultering).
- Gratis uppstart för de tre första kunderna, värde 2 450 kr/st.
- 30% rabatt på uppstartsavgiften för nya kunder
- Möjlighet till frukostseminarier på plats
- Mini-appen gratis
- En dedikerad kontaktperson
- Gratis kundsupport via mail och telefon
För mer information och beställning kontakta Benita Helistö 072-013 51 22, benita.helisto@finago.com

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Verified
Verified utvecklar och tillhandahåller webbaserade tjänster inom anti-penningtvätt, digital signering och identifiering.
Fler än 1200 företag som lyder under Penningtvättslagen använder Verified dagligen där hela onboardingprocessen hanteras i ett flöde med uppslag mot externa datakällor.
Verified – för digital signering och identifiering
Exempel på handlingar och processer som byråer använder Verified för är:
- Onboardingprocess enligt Penningtvättslagen
- PEP- och sanktionskontroller
- Riskklassificering
- Uppdragsavtal
- Årsredovisningar
- Uttalanden
- Protokoll
- Lönespecifikation
Erbjudande:
Consultant SEK 145/mån | Business SEK 695/mån | Premium SEK 1950/mån | |
Antal anv. | 1 st | 5 st | 100 st |
Rörliga avgifter | Enl. volymtrappa | Enl. volymtrappa | Enl. volymtrappa |
Startavgift | 0 | 0 | 0 |
Erhållen rabatt | 3 fria månader | 3 fria månader | 3 fria månader |
Vi har tagit fram ett förmånligt erbjudande till medlemmar i Srf konsulterna, som ser ut enligt nedan:
Ordinarie rörliga avgifter:
Antal/månad | Pris/enkel signering (e-post/touch) | Pris/ E-leg signering (SE/NO) | Pris per autentisering (SE/NO) |
0-100 | 8 SEK | 12 SEK/20 SEK | 2 SEK/2 SEK |
101-500 | 6 SEK | 9 SEK/12 SEK | 1.5 SEK/1.5 SEK |
501-1000 | 4 SEK | 6 SEK/10 SEK | 1 SEK/1 SEK |
1000+ | 2 SEK | 3 SEK/8 SEK | 0.50 SEK/0.8 SEK |
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Infotjänster inom skatt, lön, HR och moms
Simployer

Som Srf medlem kan du få ett helt gäng kompetenta expert på ditt team – som hjälper till att svara på dina frågor. Med hjälp av Simployer blir din arbetsvardag enklare och du blir trygg i att du gör rätt!
Behöver du mer information eller ett bollplank för att diskutera olika utmaningar i vardagen? Med hjälp av våra expertstöd får du allt du behöver för att få en enklare arbetsvardag; smarta verktyg, många olika FAQ, faktabank samt viktiga mallar och blanketter. Allt samlat på ett ställe!
Dessutom har du tillgång till support från våra experter via telefon eller mejl – så att du kan känna dig säker på att du gör rätt.
Som Srf medlem får du 25% rabatt på ordinarie pris på Expert HR, Expert Lön, Expert Skatt, Expert Moms, Expert Internationellt Arbete och Expert Dataskydd. Rabatten gäller vid nytecknande.

På momsavdelningen är vi tre stycken medarbetare som tillsammans besitter nästan 80 års erfarenhet av moms! Vi har roligt tillsammans och har ofta momsdiskussioner i vår egen lilla momshörna. Alla är prestigelösa och ställer upp på varandra och vill det bästa för våra kunder.
– Veronica Rosén, momsexpert hos Simployer
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Visma Draftit

Draftits Lön Expert är det självklara digitala stödet för alla som hanterar lön. Vi vet att de som använder Lön Expert känner sig tryggare i sin specialistroll, både i sitt arbete och gentemot övrig personal och uppdragsgivare. Givetvis erbjuder vi anpassning till de kommunala kollektivavtalen och integration mot samtliga övriga kollektivavtal.
Med Lön Expert har du alltid tillgång till:
- Löpande omvärldsbevakning inom löneområdet direkt i produkten.
- Lagstiftning, skatterätt och kompletterande riktlinjer samlat på ett ställe.
- Hundratals mallar, checklistor och dokument inom lön, skatt och försäkring.
- SALK – Svensk standard för auktoriserade lönekonsulter finns tillgänglig i en exklusiv onlineversion för dig som använder Lön Expert.
Som medlem hos Srf konsulterna har du tillgång till Lön Expert i två månader helt utan kostnad. När testperioden är slut har du som medlem hos Srf konsulterna 25 procents rabatt på ordinarie pris.
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Kapitalplaceringar & Pensioner
Söderberg & Partners

Personlig rådgivning
Du som är medlem i Srf konsulterna, har nu chansen att boka förmögenhetsrådgivning från Söderberg & Partners med generösa rabatter.
Vad kan vi erbjuda dig?
Söderberg och Partners är en av Nordens ledande finansiella rådgivare. Inom området Wealth Management erbjuder vi personlig förmögenhetsrådgivning med dig i fokus. Oavsett om du är en privatperson eller ett företag, skräddarsyr vi en helhetslösning efter dina behov. Vi hjälper dig med allt från skattefrågor, juridik och riskhantering till investeringsstrategi och förvaltning av ditt kapital.
Transparent ersättningsmodell
Vi tror att relationen mellan rådgivare och kund fungerar som bäst när det råder full transparens kring vilken ersättning vi tar ut, hur vi tar ut den och vad som kan påverka ersättningsnivån. Därför tillämpar vi en ersättningsmodell som vi kallar för Fair Deal, vilket innebär att:
- rådgivningsarvodet är fast
- provisioner och rabatter tillfaller dig som kund
- du slipper inlåsningseffekter och dolda avgifter i form av växlingsavgifter eller uttagsavgifter.
Som en av Nordens största fondupphandlare, kan vi dessutom erbjuda våra kunder mycket goda fondrabatter.
Ersättningen blir med andra ord densamma oavsett risknivå, val av produkter och antalet transaktioner. Vårt enda incitament blir att göra dig nöjd – och att få ditt kapital att växa.
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Söderberg & Partners eller läs mer om oss på soderbergpartners.se

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Kontor
Office Depot

Office Depot är Sveriges största butikskedja för kontorsutrustning och förbrukningsmaterial. Vi har 41 butiker som sträcker sig från norr till söder och erbjuder över 18.000 produkter på vår webbplats. Vårt mål är att erbjuda dig ett sortiment som täcker arbetsplatsens alla behov, till rätt pris och snabba leveranser.
Du som är medlem i Srf konsulterna får:
✓ 5–30 procents rabatt på övrigt rabattberättigat katalogsortiment
✓ Nettoprislista på frekventa kontorsvaror & hygienartiklar (ca 330 st artiklar)
✓ Avtalade priser gäller både butiksinköp samt direktleverans
✓ Fraktfria leveranser vid ordervärde över 500:- på lagerlagt sortiment från Strängnäs. Ordervärde under <500:- fraktavgift 89:-
✓ 30 dagar netto, inga övriga fakturerings- eller expeditionsavgifter tillkommer
✓ En leverantör: Vi har allt från frimärken till alcogel
✓ Leveranstid: Du har ditt paket inom 1–3 vardagar inom landet
✓ Leveranssätt: MyPack home, fraktkostnad 99:-
✓ Hållbart: Koordinerade inköp minskar belastningen på transporter och miljön
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Penningtvätt
Blikk

Med hjälp av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå kan du minska administrationen och digitalisera verksamheten. Som medlem i Srf konsulterna får du 15 procent rabatt på licenskostnaderna.
I Blikk Byrå kan du bland annat hantera alla dina uppdrag, uppgifter, tidredovisning, kvitton, faktura- och löneunderlag. Du kan dessutom underlätta samarbetet med dina kunder genom att hantera deras kvitton och löneunderlag, samt dela viktiga dokument i kundportalen.
Nyhet i Blikk Byrå: KYC & AML-lösning
Nu utökas Blikk Byrå med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper din byrå att uppnå kundkännedom på ett snabbt och smidigt sätt:
- Standardiserad mall för allmän riskbedömning
- Automatisk inhämtning av verifierade företagsuppgifter
- Automatiska kontroller mot PEP- och sanktionslistor
- Stöd för ID-kontroll med BankID
- Registrera, hantera och följ upp egna avvikelser
Funktioner i Blikk Byrå:
- Smidig tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag t.ex. löpande, fastpris och avtalsfakturering
- Förenkla kvittohanteringen
- Skicka färdiga fakturaunderlag till ekonomisystemet
- Exportera kompletta lönefiler för import till lönesystemet
- Jobba med projekt, uppgifter och checklistor
- Bevakningslistor
- Avtalshantering med e-signering via Scrive och BankID
- Analysverktyg och rapporter
- Resurs- och ledighetsplanering
- Kundvård med CRM
Blikk Byrå (Free) – kostnadsfritt för mindre byråer
Tillhör du en mindre byrå med upp till två användare? Då kan ni använda all funktionalitet i Blikk Byrå – helt kostnadsfritt! Läs mer om erbjudandet
Funktioner I Blikk Partnerportal (kostnadsfri)
- Bjud in era kunder till att samarbeta i kund/klientportalen.
- Underlätta löneadministrationen
- Sakgranska dina kunders tidrapporter, förenkla hanteringen av kvitton/utlägg och exportera korrekta löneunderlag.
- Dela gemensamma dokument och filer. Dokumenten i Blikk krypteras och dekrypteras transparent med 256-bitars AES- kryptering, en av de starkaste block-chiffer som är tillgängliga och även FIPS 140-2-kompatibel.
- Vi erbjuder fördelaktiga partnerupplägg och återförsäljaravtal så att du som byrå kan öka intäkterna samtidigt som du förenklar samarbetet med dina kunder.
Integrerat med:
- Fortnox
- Visma eEkonomi
- Visma Administration
- Björn Lundén
- Marknadens vanligaste lönesystem
- Övriga integrationer; Accountec, Scrive, BankID
Kontakta Blikk om du har frågor:
Rickard Palo, partneransvarig
070-29 453 33
rickard.palo@blikk.se
Läs mer på Blikk.se

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Due Compliance

Heltäckande digitalt verktyg för penningtvättskontroller i kunduppdragen, KYC och riskbedömningar för redovisningskonsulter.
Du får stöd för att på ett effektivt och enkelt sätt fullgöra dina lagliga skyldigheter enligt Penningtvättslagen (PTL) och följa Länsstyrelsens vägledningar och krav.
Due PTL Rådgivare är skräddarsytt för redovisningskonsulter.
Du får stöd för att på ett effektivt och enkelt sätt fullgöra dina lagliga skyldigheter enligt PTL och följa Länsstyrelsens vägledningar och krav. Verktyget är framtaget av erfarna och specialiserade jurister. Det används av flera hundra byråer och tusentals användare.
Du gör dina penningtvättskontroller (inkl. KYC) och riskbedömningar av kunder och uppdrag i ett helt digitalt flöde om 8 enkla steg. Verktyget är integrerat med alla nödvändiga externa källor från hela världen och man identifierar sömlöst t ex bolag, kunder och representanter via BankID, huvudman/alternativ huvudman och söker i internationella sanktionslistor, lista över högriskländer, Corruption Perceptions Index (CPI) och PEP-register.
Du får även grundinformation om respektive bolag, t.ex. namn, organisationsnummer, adress, land, firmateckning, verksamhetsbeskrivning, omsättning och balansomslutning, SNI- koder, nyckelpersoner, revisor och styrelse.
I regel tar en penningtvättskontroll inkl. riskbedömning inte mer än några minuter, mer komplexa kontroller kan förstås ta längre tid.
Hela processen dokumenteras i en rapport som enkelt sparas ner i ert ärende- och dokumenthanteringssystem.
Verktyget innehåller även smidiga funktioner för att t ex identifiera kunderna via BankID och att digitalt signera t ex uppdragsavtal med hjälp av BankID. Allt ingår i den fasta årsavgiften, inga tillkommande avgifter.
Genom ditt medlemskap hos Srf konsulterna har du ett förmånligt erbjudande:
- 20% på den årliga licensavgiften alla medarbetare år 1
- Obegränsat antal Penningtvättskontroller/KYC inkl. identifiering BankID, digital signering avtal på Nordiska bolag
- Grundläggande utbildning i penningtvätt för samtliga medarbetare i samband med lansering
- Fri support hela avtalstiden
Välkommen att kontakta oss för demo och prisuppgift.
Petter Flink, CEO, petter.flink@duecompliance.se, 072-733 47 55
Uzair Ukani, CSO, uzair.ukani@duecompliance.se, 070-767 97 62
Du kan läsa mer om verktyget på duecompliance.se

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Verified AML

Ett modernt och enkelt flöde som stöd i ert arbete med kundkännedom, riskbedömning och screening/bevakning av byråns befintliga kunder enligt Penningtvättslagen och i linje med Länsstyrelsens krav.
Verified AML automatiserar och digitaliserar byråns hela onboardingprocess av nya kunder enligt Penningtvättslagen. Portalen hjälper byrån med strukturerad uppföljning och kontroll över pågående affärsförbindelser och screenar/bevakar byråns befintliga kunder mot nödvändiga PEP- och sanktionslistor helt sömnlöst.
Ett enkelt flöde för Sveriges redovisnings- och revisionsbyråer
Nedan kontroller och bedömningar görs i ett och samma flöde:
- Inhämtning av grundläggande företagsdata, ekonomiska nyckeltal, ägarstruktur och information om verkliga huvudmän
- PEP- & Sanktionskontroll av samtliga nyckelpersoner (tillgång till över 500 listor).
- Identifiering av verkliga huvudmän/övr. nyckelpersoner oavsett nationalitet med BankID SE, BankID NO, BankID DK, BankID FI osv.
- Digital insamling av Kundkännedom (KYC-formulär) inkl. automatiskt flöde för kompletterande uppdateringar från kundsidan och efterföljande signering av KYC-information.
- Automatisk kontroll av firmatecknare.
- Automatiserad riskbedömning och riskklassificering.
- Löpande bevakning av befintliga kunder inkl. automatiska notifieringar vid eventuella förändringar.
Strukturerad dokumenthantering som skapar trygghet
För att byråer ska uppfylla reglerna enligt Penningtvättslagen räcker det inte att “bara” utföra de kontroller som föreskrivs. Byrån behöver även via dokumentation, som en checklista, kunna visa upp vilka åtgärder och vilken värdering som gjorts av deras unika kundbas.
Verified AML erbjuder även ett bra stöd och struktur för den interna dokumentationen. Genom att samla alla dokument som genereras och signeras under processen på ett ställe görs de lättillgängliga för kollegor och fungerar som ett bra underlag vid tillsyn från externa parter.
Verified AML i ständig utveckling
På Verfied sätter vi stor stolthet i att tillsammans med jurister, externa AML-experter och framförallt via önskemål från våra befintliga kunder fortsätta att utveckla Verfied AML. Saknar ni något systemstöd i era processer runt AML? Låt oss hjälpas åt!
Besök vår webb och boka en demo: https://verified.eu/se/ eller följ oss på LinkedIn för att anmäla dig till våra kommande webinar på temat: Byråns rutiner enligt Penningtvättslagen.
Som medlem i Srf konsulterna erbjuder vi dig:
- 50 % rabatt på startavgift
- 15 % rabatt på licensavgift första året
Har du frågor och vill komma i kontakt med oss?
Kontakta Daniel Franzén på daniel.franzen@verified.eu, 070-455 99 49
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Programvaror
Blikk

Med hjälp av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå kan du minska administrationen och digitalisera verksamheten. Som medlem i Srf konsulterna får du 15 procent rabatt på licenskostnaderna.
I Blikk Byrå kan du bland annat hantera alla dina uppdrag, uppgifter, tidredovisning, kvitton, faktura- och löneunderlag. Du kan dessutom underlätta samarbetet med dina kunder genom att hantera deras kvitton och löneunderlag, samt dela viktiga dokument i kundportalen.
Nyhet i Blikk Byrå: KYC & AML-lösning
Nu utökas Blikk Byrå med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper din byrå att uppnå kundkännedom på ett snabbt och smidigt sätt:
- Standardiserad mall för allmän riskbedömning
- Automatisk inhämtning av verifierade företagsuppgifter
- Automatiska kontroller mot PEP- och sanktionslistor
- Stöd för ID-kontroll med BankID
- Registrera, hantera och följ upp egna avvikelser
Funktioner i Blikk Byrå:
- Smidig tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag t.ex. löpande, fastpris och avtalsfakturering
- Förenkla kvittohanteringen
- Skicka färdiga fakturaunderlag till ekonomisystemet
- Exportera kompletta lönefiler för import till lönesystemet
- Jobba med projekt, uppgifter och checklistor
- Bevakningslistor
- Avtalshantering med e-signering via Scrive och BankID
- Analysverktyg och rapporter
- Resurs- och ledighetsplanering
- Kundvård med CRM
Blikk Byrå (Free) – kostnadsfritt för mindre byråer
Tillhör du en mindre byrå med upp till två användare? Då kan ni använda all funktionalitet i Blikk Byrå – helt kostnadsfritt! Läs mer om erbjudandet
Funktioner I Blikk Partnerportal (kostnadsfri)
- Bjud in era kunder till att samarbeta i kund/klientportalen.
- Underlätta löneadministrationen
- Sakgranska dina kunders tidrapporter, förenkla hanteringen av kvitton/utlägg och exportera korrekta löneunderlag.
- Dela gemensamma dokument och filer. Dokumenten i Blikk krypteras och dekrypteras transparent med 256-bitars AES- kryptering, en av de starkaste block-chiffer som är tillgängliga och även FIPS 140-2-kompatibel.
- Vi erbjuder fördelaktiga partnerupplägg och återförsäljaravtal så att du som byrå kan öka intäkterna samtidigt som du förenklar samarbetet med dina kunder.
Integrerat med:
- Fortnox
- Visma eEkonomi
- Visma Administration
- Björn Lundén
- Marknadens vanligaste lönesystem
- Övriga integrationer; Accountec, Scrive, BankID
Kontakta Blikk om du har frågor:
Rickard Palo, partneransvarig
070-29 453 33
rickard.palo@blikk.se
Läs mer på Blikk.se

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Hogia

Vårt erbjudande till dig som medlem i Srf konsulterna innebär att du får 50 % rabatt i ett helt år på det digitala signeringsverktyget Hogia Signit. Erbjudandet gäller för samtliga användare.
Signera digitalt med 50 % rabatt
Få tillgång till digital signering av årsredovisningar, uppdragsbrev och andra dokument i ett sömlöst flöde tillsammans med Hogia Bokslut. Använd Hogia Signit från valfri enhet, var du än befinner dig och du får allt samlat på ett och samma ställe. Läs mer om Hogia Signit »
Ta del av ditt medlemserbjudande genom att kontakta:
Hogia Redovisning & Revision, tel 0303-667 80, e-post redovisning@hogia.se
Vi kan er bransch!
Vi erbjuder väl beprövade produkter som har utvecklats tillsammans med Sveriges största byråer och branschorganisationer. Med hjälp av våra lösningar kan du vägleda dina kunder genom att erbjuda kompetenta analyser, insiktsfull rådgivning och dela på arbete och information på det sätt du och din kund önskar. Läs mer om våra byrålösningar »
Gå en programutbildning och bli mer effektiv
Att välja rätt helhetslösning för din byrå är ett bra första steg för en framgångsrik verksamhet. För att så snabbt som möjligt vara på banan och kunna nyttja programmens alla funktioner på bästa sätt, kan det vara bra att gå en utbildning. Vi erbjuder både utbildningar på plats och via webben, allt för att du ska ha möjlighet att hitta något som passar dig. Se våra utbildningar här »

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Nmbrs

Nmbrs, det effektiva HR- och löneprogrammet anpassat efter dina behov.
Ett effektivt HR- och lönesystem för samtliga processer. Automatisera, digitalisera och anslut samtliga användare. Lägg istället din expertis där den hör hemma! Påbörja en framtidssäkrad HR- och löneresa i trygga händer med Visma Nmbrs.
Varför Visma Nmbrs?
Bli en lönehjälte
Bli oslagbart effektiv med automatiserade lönekörningar och AGI-rapportering utan ett enda klick. Nmbrs är också integrerad med dina vanligaste verktyg för processer som till exempel bokföring, men erbjuder även unika integrationsmöjligheter med vårt öppna API för fullt digitaliserade arbetsflöden.
Dina kunder kommer att älska det
Inga fler manuella uppdateringar eller svåra inloggningsprocesser. Nmbrs är en hundraprocentig molnlösning för flera användare med unika kund- och byrålogins, både via app och desktop. Användare kan enkelt registrera semester och sjukfrånvaro, tidrapportera eller se sina digitala lönebesked. Du och dina kunder har dessutom alltid tillgång till den senaste versionen av Nmbrs, var ni än befinner er.
Välj den rätta tekniken
Framtidens redovisningsföretag gör mer än bara lönehantering. Framtidssäkrade redovisningsbyråer har kvalitetssäkrade, automatiserade arbetsflöden som gör att de kan erbjuda kunden mer tid för expertrådgivning eller snabbare hantering av unika fall. Med Nmbrs har du också möjlighet att expandera din verksamhet genom att alltid även kunna erbjuda HR-stöd.
Utveckla verksamheten
Visma Nmbrs är din verksamhets strategiska partner. Vi hjälper dig att förbättra kvaliteten på din produkt och vi anpassar oss till behoven hos dina nuvarande och nya kunder. Hur skulle din ideala värld se ut för HR- och lönehantering? Vi hjälper dig dit, för det är tillsammans som gör vi skillnad!
Starta en testversion av Nmbrs enkelt och gratis idag. Som medlem i Srf konsulterna får du 15% rabatt för det första året.
Prova en gratis testversion i 30 dagar
Boka en kostnadsfri, personlig demo
För att beställa Nmbrs för redovisningsbyråer, kontakta vår säljavdelning: sales@nmbrs.se
Läs mer på www.nmbrs.se

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Procountor

Du som är medlem i Srf konsulterna får ta del av ett rabattpaket enligt nedan när du börjar använda Procountor. Tjänsten är helt gratis för dig som byrå och nu bjuder vi även på uppstartspaketet där bland annat utbildning ingår, samt även uppstart för dina tre första kunder.
Med vårt molnbaserade program kan du sköta dina kunders hela bokföring – var och när som helst. Vår totallösning omfattar även bankförbindelser, e-fakturatjänster och skanningstjänster. Automatisera dina processer och spara tid! Du kan lätt samarbeta med dina kunder i samma program.
Erbjudandet i sin helhet:
- Gratis start-up-paket för byrå, värde 8 090 kr (inkluderar 12 timmar utbildning och konsultering).
- Gratis uppstart för de tre första kunderna, värde 2 450 kr/st.
- 30% rabatt på uppstartsavgiften för nya kunder
- Möjlighet till frukostseminarier på plats
- Mini-appen gratis
- En dedikerad kontaktperson
- Gratis kundsupport via mail och telefon
För mer information och beställning kontakta Benita Helistö 072-013 51 22, benita.helisto@finago.com

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
QBIS

Som medlem hos Srf konsulterna får du som ny kund 25% på vårt paket: Försystem: Lön, där tidrapportering, utläggs- och projekthantering ingår.
QBIS molnbaserade lösning ger er effektivare processer för att hantera hela er verksamhet. Få mer gjort på kortare tid med digital tidrapportering, utläggs- och projekthantering på ett och samma ställe. Integrera QBIS med ert lönesystem så automatiseras hela processen från tid till lön.
Detta får ni med QBIS
QBIS Time ger er full kontroll och koll på hur ni spenderar er tid. Med mer ansvar till varje medarbetare att rapportera sin tid, och attestledet av tidrapporter från chef till löneadministratör minskar risken för fel i lönerna, samtidigt som ni får en smidigare löneprocess varje månad. En digital lösning gör det även möjligt att rapportera och attestera tidrapporteringen var du än är.
Tillsammans med QBIS Expense som hanterar kvitto, traktamente, representation och milersättning samlas alla delar som kan påverka lönearbetet på ett och samma ställe. Underlaget exporteras enkelt från QBIS till ert lönesystem, där all data läggs på rätt löneart/avvikelseart för vidarebearbetning.
Med QBIS Project blir det möjligt att följa era projekt från planering till efteranalys. Lägg till projektets aktiviteter, skapa budgetar och tidsplaner. Genom att samla allt på samma plats blir det enkelt att se vem som gör vad, när och hur. Genom att få en kontinuerlig överblick under hela processen blir det enkelt att upptäcka och justera risker redan innan de uppstår. Efter projektets avslut kan ni enkelt skapa rapporter med data som har samlats in under projektets gång för att ta reda på vilken förbättringspotential som finns att använda till nästa projekt.
- Tidrapportering från mobil, dator och surfplatta
- Schemaläggning med kollektivavtal
- Kvitto, traktamente, representation och milersättning
- Automatiserad löneprocess
- Avvikelserapportering
Läs mer om
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Rådgivning i affärsjuridik
Advokatfirman Fylgia
Affärsjuridisk telefonrådgivning hos Fylgia för medlemmar.
Produkt/tjänst:
Kostnadsfri affärsjuridisk telefonrådgivning.
Erbjudandet gäller muntlig rådgivning till en sammanlagd tid om 30 minuter per år och per medlem. Observera att erbjudandet innebär att det inte är möjligt att skicka handlingar, exempelvis avtalsutkast för genomgång. Diskussion och rådgivning om en särskild avtalsklausul ryms däremot inom erbjudandet.
Läs mer >>
Kontakt: Ring 08-442 53 00 för din rådgivning. Uppge vid kontakten med telefonist att det avser rådgivning för Srf medlem och om möjligt vilket rättsområde.
www.fylgia.se

Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Webb och kommunikation
Srf Medlemswebb och Digitalt Nyhetsbrev till kund
Srf Medlemswebb är en tjänst för dig som vill ha en snygg, professionell och aktuell hemsida. Lösningen är perfekt för dig som vill ha en uppdaterad och informativ webbplats utan att behöva lägga ner en massa tid på att administrera den. Srf Medlemswebb bygger på Srfs webbplats srfkonsult.se och levereras som en färdig mall men med möjlighet att själv lägga till eget unikt innehåll, företagsfoton och information om ert företag.
Mer info om tjänsten här >>