Medlemsrabattavtal
En väg till ökad lönsamhet
Genom Srf konsulternas medlemsrabattavtal kan du som Srf ansluten sänka dina inköpskostnader på viktiga varor och tjänster. Här nedan presenterar vi aktuella erbjudanden från våra Srf Partners.
Boende
First Hotels
Fasta rabatterade priser i alla rumskategorier på First Hotels i Sverige.
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Dokument och fakturahantering
Accountec
Accountec är en tjänst för redovisnings-, revisions- och lönebyråer som tillhandahåller CRM, byråstöd och kundportal i sitt erbjudande. Samla byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum.
Erbjudande till dig som Srf medlem
Srf konsulternas medlemmar erbjuds ett förmånligt erbjudande på Accountec. Som ny kund till Accountec får du 15% rabatt på abonemangskostnaden (pris per företag du lägger till i portalen). Erbjudandet gäller endast nya kunder till Accountec och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
Fördelar med Accountec byråportal för dig som Srf medlem:
- En rabatterad prissättning
- Ingen uppstartskostnad
- Vi hjälper dig och byrån med onboarding
- All utbildning ingår
- Fri support
Ta del av ditt erbjudande här »
Byråns digitala ekosystem
Vi vill att samarbetet mellan byrån och deras kunder ska vara enklare, smartare och mer effektiva. Vi vill också att byrån ska kunna arbeta med system som de anser är bäst för deras verksamhet. Med Accountec byråportal är detta möjligt. Det är här man bygger byråns digitala ekosystem, med sömlösa integrationer och automatiserade processer.
Som kund till Accountec byråportal får du:
- CRM, byråstöd och kundportal
- GDPR-vänlig kommunikation i världsklass
- Uppgiftshantering
- Hantering av uppdragsbrev
- Resursplanering
- Dokumentdelning
- Digital signering
- Digital kundkännedomsprocess
- Möjligheten att starta upp nya system (mer än 30 integrationer)
- Automatiserad K10-process
Så blir du en byrå i digital framkant
Tekniken utvecklas snabbt och med det förändras branschen och dess spelplan. Konkurrensen har blivit mer öppen och nya byråer etableras, helt digitaliserade och automatiserade som dessutom tar betalt i fastpris. I vår senaste artikel har vi skrivit om hur du blir en byrå i digital framkant och listat 4 konkreta tips.
Boka en kostnadsfri demo
Om du vill veta mer om Accountec och hur tjänsten fungerar så kan du alltid boka en kostnadsfri demo. Tillsammans med dig och dina kollegor går vi igenom de mest väsentliga funktionerna och visar exempel från verkligheten.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Hogia
Vårt erbjudande till dig som medlem i Srf konsulterna innebär att du får 15 månader för samma pris som för 12 månader om du tecknar avtal på våra nya molnbaserade lösningar OpenHR Lön och/eller Open Business Ekonomi. (gäller nytecknande och för år 1).
Med OpenHR Lön får du full koll på löneutbetalningen. Systemet är användarvänligt med smarta funktioner, och det är lika lätt som snabbt att komma igång. OpenHR Lön är alla lönespecialisters dröm – ett system som gör jobbet lika enkelt som effektivt. Ingår gör ett medarbetarregister där medarbetaren själv kan uppdatera personuppgifter och där lönespecifikationen finns att hämta i en app.
Med Hogia OpenBusiness går du från analog till digilog eller helt digital. OpenBusiness är Hogias helt webbaserade ekonomisystem, utvecklat för ett digitalt arbetssätt och anpassat för dig som söker effektivitet i vardagen.
Ta del av ditt medlemserbjudande genom att kontakta:
För ekonomi, redovisning & revisionsprogram:
Charlotte Jansenius, telefon: 0303-66725, epost: charlotte.jansenius@hogia.se
Thomas Norberg, telefon: 0303-66769, epost: thomas.norberg@hogia.se
För lönesystem:
Malin Karmteg, telefon: 0303-725615, epost: malin.karmteg@hogia.se
Eller via: Hogia Redovisning & Revision, tel 0303-667 80, e-post redovisning@hogia.se
Vi kan er bransch!
Vi erbjuder väl beprövade produkter som har utvecklats tillsammans med Sveriges största byråer och branschorganisationer. Med hjälp av våra lösningar kan du vägleda dina kunder genom att erbjuda kompetenta analyser, insiktsfull rådgivning och dela på arbete och information på det sätt du och din kund önskar. Läs mer om våra byrålösningar »
Gå en programutbildning och bli mer effektiv
Att välja rätt helhetslösning för din byrå är ett bra första steg för en framgångsrik verksamhet. För att så snabbt som möjligt vara på banan och kunna nyttja programmens alla funktioner på bästa sätt, kan det vara bra att gå en utbildning. Vi erbjuder både utbildningar på plats och via webben, allt för att du ska ha möjlighet att hitta något som passar dig. Se våra utbildningar här »
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Hyker Konfident
Säker dokument- och fildelning med chat
Som medlem i Srf konsulterna får du ett särskilt erbjudande på Hykers tjänst Konfident, ett digitalt verktyg som hjälper dig att säkert och enkelt kommunicera med och dela material med dina kunder.
Tjänsten Konfident erbjuder fildelning och kommunikation på ett enkelt sätt utan att behöva ladda ner några program eller installera något och funkar på alla plattformar.
Många byråer oavsett storlek har ett stort fokus på att kunna erbjuda en mer digital kunddialog. För att det ska fungera behövs en säker arbetsyta så att kunder och revisorer/redovisningsbyråer enkelt och säkert kan dela och ta emot dokument. Dialogen effektiviseras genom att chatt knyts ihop med delat material, spara tid och få dessutom ett stöd för GDPR-efterlevnad och säkerhetsskyddslagen.
Enklare
- Inga program behöver laddas ner eller installeras
- Minimal tid för att komma igång (cirka 5 minuter)
Säkrare
- Bygger på avancerad krypteringsteknologi (finns där men märks inte)
- Filerna är säkra, ingen obehörig inte ens Hykers personal kan läsa dem
- Används med fördel ihop med BankID
- Alla transaktioner sparas för att ge en full historik
Effektivare
- Möjliggör digital kommunikation
- Filer kan skickas åt båda hållen
- Enkel chat funktion för att minska mail och telefontrafik
- Ordning och reda i kunddokumenten
Medlemserbjudande
● Särskild prislista med minst 50% rabatt på ordinarie priser
● Gratis branding med er logga vid 12-månaders avtal (värde 10 000 kr)
● Hjälp och utbildning vid uppstart
Läs mer på konfident.hyker.io/
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Penneo
Penneo är ett RegTech-företag som tillhandahåller automatiseringslösningar för arbetsflöden relaterade till kundkännedom (KYC), digital signering och dokumenthantering. Bolagets kraftfulla lösningar hjälper mer än 2700 företag att uppfylla regelefterlevnad på ett effektivt och smidigt sätt.
Med Penneo kan företag minska tiden som läggs på administrativa uppgifter och därmed sänka driftskostnaderna, samtidigt som de förbättrar produktiviteten och användarupplevelsen.
Allt vi gör, från vår IT-miljö till våra produkter, följer de högsta säkerhetsstandarderna och branschens bästa praxis. Penneo får varje år en ISAE 3000-rapport som intygar vår efterlevnad och vi är ISO 27001- och 27701-certifierade.
Du som är medlem i Srf konsulterna får 25% rabatt på allt vi erbjuder.
Penneo Sign
Med Penneo Sign är dokumentprocessen 100% digital. Snabbare, effektivare och bättre för miljön!
Med vår lösning kan du samla in data, signera och hantera dokument på ett och samma ställe. Från ett enkelt dokument som ska signeras till mer komplexa signeringsflöden samlar ni in signaturer från flera underskrivare i rätt ordning – på en gång. Era kunder kommer också att uppskatta bekvämligheten med att kunna signera var de än befinner sig.
Penneos digitala signaturer är juridiskt giltiga och bindande eftersom de uppfyller kraven i EU:s eIDAS-förordning och den amerikanska e-Sign and UETA Act.
Över 60% av de dokument som skickas via Penneo returneras undertecknade inom 24 timmar.
Läs mer om Penneo Sign
Penneo KYC
Med Penneo KYC uppfyller ni era AML-krav och levererar en fullständig onboardingprocess för kunder.
Vår AML-lösning uppfyller EU:s rättsliga krav och är skräddarsydd för att följa svensk lagstiftning. Du kan använda Penneo för att uppfylla lagkrav och skyldigheter relaterade till KYC, riskbedömning, kundkännedom, datainsamling, övervakning och registerhållning.
Penneo KYC hjälper dig att automatisera det manuella arbetet med onboarding och guidar dig och dina kunder genom hela processen. Erbjud era kunder en bra användarupplevelse, med korrekt regelefterlevnad och genomför era KYC-processer på några minuter. Er tid är bättre spenderad på att skapa värde för era kunder – inte på administrativt arbete.
Läs mer om Penneo KYC
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Procountor
Du som är medlem i Srf konsulterna får ta del av ett rabattpaket enligt nedan när du börjar använda Procountor. Tjänsten är helt gratis för dig som byrå och nu bjuder vi även på uppstartspaketet där bland annat utbildning ingår, samt även uppstart för dina tre första kunder.
Med vårt molnbaserade program kan du sköta dina kunders hela bokföring – var och när som helst. Vår totallösning omfattar även bankförbindelser, e-fakturatjänster och skanningstjänster. Automatisera dina processer och spara tid! Du kan lätt samarbeta med dina kunder i samma program.
Erbjudandet i sin helhet:
- Gratis start-up-paket för byrå, värde 8 090 kr (inkluderar 12 timmar utbildning och konsultering).
- Gratis uppstart för de tre första kunderna, värde 2 450 kr/st.
- 30% rabatt på uppstartsavgiften för nya kunder
- Möjlighet till frukostseminarier på plats
- Mini-appen gratis
- En dedikerad kontaktperson
- Gratis kundsupport via mail och telefon
För mer information och beställning kontakta Benita Helistö 072-013 51 22, benita.helisto@finago.com
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Verified
Verified utvecklar och tillhandahåller webbaserade tjänster inom anti-penningtvätt, digital signering och identifiering.
Fler än 1200 företag som lyder under Penningtvättslagen använder Verified dagligen där hela onboardingprocessen hanteras i ett flöde med uppslag mot externa datakällor.
Verified – för digital signering och identifiering
Exempel på handlingar och processer som byråer använder Verified för är:
- Onboardingprocess enligt Penningtvättslagen
- PEP- och sanktionskontroller
- Riskklassificering
- Uppdragsavtal
- Årsredovisningar
- Uttalanden
- Protokoll
- Lönespecifikation
Erbjudande:
Consultant SEK 145/mån | Business SEK 695/mån | Premium SEK 1950/mån | |
Antal anv. | 1 st | 5 st | 100 st |
Rörliga avgifter | Enl. volymtrappa | Enl. volymtrappa | Enl. volymtrappa |
Startavgift | 0 | 0 | 0 |
Erhållen rabatt | 3 fria månader | 3 fria månader | 3 fria månader |
Vi har tagit fram ett förmånligt erbjudande till medlemmar i Srf konsulterna, som ser ut enligt nedan:
Ordinarie rörliga avgifter:
Antal/månad | Pris/enkel signering (e-post/touch) | Pris/ E-leg signering (SE/NO) | Pris per autentisering (SE/NO) |
0-100 | 8 SEK | 12 SEK/20 SEK | 2 SEK/2 SEK |
101-500 | 6 SEK | 9 SEK/12 SEK | 1.5 SEK/1.5 SEK |
501-1000 | 4 SEK | 6 SEK/10 SEK | 1 SEK/1 SEK |
1000+ | 2 SEK | 3 SEK/8 SEK | 0.50 SEK/0.8 SEK |
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Hållbarhetsredovisning
Atmoz
Atmoz är din pålitliga partner för klimatrapportering och ESG-hantering. Utvecklat av ekonomer för ekonomer.
Med Atmoz får du tillgång till de konkurrensfördelar som ett hållbart företagande ger.
Vi erbjuder inte bara en kraftfull plattform för att samla in, analysera och rapportera dina klimatdata och ESG-indikatorer, utan vårt system är även helautomatiskt och ger resultat inom ett par minuter. Detta sparar värdefull tid och resurser för ditt företag, så att du kan fokusera på att driva din verksamhet framåt.
Tillsammans med er medlemmmar i Srf konsulterna kan vi stärka företagens konkurrenskraft genom hållbara affärsmodeller redan idag!
Affärsfördelar med Atmoz
Nya intäktsströmmar baserat på Atmoz.
Genom att integrera Atmoz i ditt tjänsteutbud kan du erbjuda dina kunder en heltäckande lösning för klimat- och ESG-rapportering, vilket stärker din position på marknaden och ökar kundnöjdheten.
Stärkt varumärke och kurrensfördelar.
Genom att tydligt kommunicera företagets hållbarhetsdata skapas förtroende hos kunder, investerare och andra intressenter. Detta leder till ökad lojalitet och differentiering på marknaden.
Säkerställa en långsiktigt hållbar affärsmodell.
Kommande regleringar och förväntningar från intressenter är det viktigt att vara förberedd på en framtid där klimat- och ESG-hänsyn är en integrerad del av affärsverksamheten. CSRD regleringen drabbar alla företag direkt eller indirekt redan idag.
Rapportering löpande av KPI:er till olika intressenter.
Många investerare och långivare prioriterar nu bolag som integrerar klimat- och ESG-hänsyn i sin verksamhet. Genom att rapportera transparent och noggrant kan du öppna dörrarna till nya finansieringsmöjligheter och partnerskap. Även i rekryteringssammanhang har hållbara företag en konkurrensfördel.
Erbjudande till Srf medlemmar som har Fortnox bokföringssystem:
Srf medlemmar får tillgång till Atmoz helt gratis för sin byrå under innevarande år. Vi erbjuder även 25% rabatt på abonnemanget för alla kunder de första 6 månaderna. (värde över 4000kr).
Atmoz finns även för flertalet andra ekonomisystem och ni är välkomna att kontakta oss på info@atmoz.io för mer information.
Klicka här för att ta del av erbjudandet och de fördelar som ett hållbart företagande ger!
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Infotjänster inom skatt, lön, HR och moms
Simployer
Som Srf medlem kan du få ett helt gäng kompetenta expert på ditt team – som hjälper till att svara på dina frågor. Med hjälp av Simployer blir din arbetsvardag enklare och du blir trygg i att du gör rätt!
Behöver du mer information eller ett bollplank för att diskutera olika utmaningar i vardagen? Med hjälp av våra expertstöd får du allt du behöver för att få en enklare arbetsvardag; smarta verktyg, många olika FAQ, faktabank samt viktiga mallar och blanketter. Allt samlat på ett ställe!
Dessutom har du tillgång till support från våra experter via telefon eller mejl – så att du kan känna dig säker på att du gör rätt.
Som Srf medlem får du 25% rabatt på ordinarie pris på Expert HR, Expert Lön, Expert Skatt, Expert Moms, Expert Internationellt Arbete och Expert Dataskydd. Rabatten gäller vid nytecknande.
På momsavdelningen är vi tre stycken medarbetare som tillsammans besitter nästan 80 års erfarenhet av moms! Vi har roligt tillsammans och har ofta momsdiskussioner i vår egen lilla momshörna. Alla är prestigelösa och ställer upp på varandra och vill det bästa för våra kunder.
– Veronica Rosén, momsexpert hos Simployer
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Visma Draftit
Draftits Lön Expert är det självklara digitala stödet för alla som hanterar lön. Vi vet att de som använder Lön Expert känner sig tryggare i sin specialistroll, både i sitt arbete och gentemot övrig personal och uppdragsgivare. Givetvis erbjuder vi anpassning till de kommunala kollektivavtalen och integration mot samtliga övriga kollektivavtal.
Med Lön Expert har du alltid tillgång till:
- Löpande omvärldsbevakning inom löneområdet direkt i produkten.
- Lagstiftning, skatterätt och kompletterande riktlinjer samlat på ett ställe.
- Hundratals mallar, checklistor och dokument inom lön, skatt och försäkring.
- SALK – Svensk standard för auktoriserade lönekonsulter finns tillgänglig i en exklusiv onlineversion för dig som använder Lön Expert.
Som medlem hos Srf konsulterna har du tillgång till Lön Expert i två månader helt utan kostnad. När testperioden är slut har du som medlem hos Srf konsulterna 25 procents rabatt på ordinarie pris.
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Kontor
Office Depot
Office Depot är Sveriges största butikskedja för kontorsutrustning och förbrukningsmaterial. Vi har 41 butiker som sträcker sig från norr till söder och erbjuder över 18.000 produkter på vår webbplats. Vårt mål är att erbjuda dig ett sortiment som täcker arbetsplatsens alla behov, till rätt pris och snabba leveranser.
Du som är medlem i Srf konsulterna får:
✓ 5–30 procents rabatt på övrigt rabattberättigat katalogsortiment
✓ Nettoprislista på frekventa kontorsvaror & hygienartiklar (ca 330 st artiklar)
✓ Avtalade priser gäller både butiksinköp samt direktleverans
✓ Fraktfria leveranser vid ordervärde över 500:- på lagerlagt sortiment från Strängnäs. Ordervärde under <500:- fraktavgift 89:-
✓ 30 dagar netto, inga övriga fakturerings- eller expeditionsavgifter tillkommer
✓ En leverantör: Vi har allt från frimärken till alcogel
✓ Leveranstid: Du har ditt paket inom 1–3 vardagar inom landet
✓ Leveranssätt: MyPack home, fraktkostnad 99:-
✓ Hållbart: Koordinerade inköp minskar belastningen på transporter och miljön
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Penningtvätt
Accountec
Accountec är en tjänst för redovisnings-, revisions- och lönebyråer som tillhandahåller CRM, byråstöd och kundportal i sitt erbjudande. Samla byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum.
Erbjudande till dig som Srf medlem
Srf konsulternas medlemmar erbjuds ett förmånligt erbjudande på Accountec. Som ny kund till Accountec får du 15% rabatt på abonemangskostnaden (pris per företag du lägger till i portalen). Erbjudandet gäller endast nya kunder till Accountec och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
Fördelar med Accountec byråportal för dig som Srf medlem:
- En rabatterad prissättning
- Ingen uppstartskostnad
- Vi hjälper dig och byrån med onboarding
- All utbildning ingår
- Fri support
Ta del av ditt erbjudande här »
Byråns digitala ekosystem
Vi vill att samarbetet mellan byrån och deras kunder ska vara enklare, smartare och mer effektiva. Vi vill också att byrån ska kunna arbeta med system som de anser är bäst för deras verksamhet. Med Accountec byråportal är detta möjligt. Det är här man bygger byråns digitala ekosystem, med sömlösa integrationer och automatiserade processer.
Som kund till Accountec byråportal får du:
- CRM, byråstöd och kundportal
- GDPR-vänlig kommunikation i världsklass
- Uppgiftshantering
- Hantering av uppdragsbrev
- Resursplanering
- Dokumentdelning
- Digital signering
- Digital kundkännedomsprocess
- Möjligheten att starta upp nya system (mer än 30 integrationer)
- Automatiserad K10-process
Så blir du en byrå i digital framkant
Tekniken utvecklas snabbt och med det förändras branschen och dess spelplan. Konkurrensen har blivit mer öppen och nya byråer etableras, helt digitaliserade och automatiserade som dessutom tar betalt i fastpris. I vår senaste artikel har vi skrivit om hur du blir en byrå i digital framkant och listat 4 konkreta tips.
Boka en kostnadsfri demo
Om du vill veta mer om Accountec och hur tjänsten fungerar så kan du alltid boka en kostnadsfri demo. Tillsammans med dig och dina kollegor går vi igenom de mest väsentliga funktionerna och visar exempel från verkligheten.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Blikk
Med hjälp av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå kan du minska administrationen och digitalisera verksamheten. Som medlem i Srf konsulterna får du 15 procent rabatt på licenskostnaderna.
I Blikk Byrå kan du bland annat hantera alla dina uppdrag, uppgifter, tidredovisning, kvitton, faktura- och löneunderlag. Du kan dessutom underlätta samarbetet med dina kunder genom att hantera deras kvitton och löneunderlag, samt dela viktiga dokument i kundportalen.
Nyhet i Blikk Byrå: KYC & AML-lösning
Nu utökas Blikk Byrå med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper din byrå att uppnå kundkännedom på ett snabbt och smidigt sätt:
- Standardiserad mall för allmän riskbedömning
- Automatisk inhämtning av verifierade företagsuppgifter
- Automatiska kontroller mot PEP- och sanktionslistor
- Stöd för ID-kontroll med BankID
- Registrera, hantera och följ upp egna avvikelser
Funktioner i Blikk Byrå:
- Smidig tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag t.ex. löpande, fastpris och avtalsfakturering
- Förenkla kvittohanteringen
- Skicka färdiga fakturaunderlag till ekonomisystemet
- Exportera kompletta lönefiler för import till lönesystemet
- Jobba med projekt, uppgifter och checklistor
- Bevakningslistor
- Avtalshantering med e-signering via Scrive och BankID
- Analysverktyg och rapporter
- Resurs- och ledighetsplanering
- Kundvård med CRM
Blikk Byrå (Free) – kostnadsfritt för mindre byråer
Tillhör du en mindre byrå med upp till två användare? Då kan ni använda all funktionalitet i Blikk Byrå – helt kostnadsfritt! Läs mer om erbjudandet
Funktioner I Blikk Partnerportal (kostnadsfri)
- Bjud in era kunder till att samarbeta i kund/klientportalen.
- Underlätta löneadministrationen
- Sakgranska dina kunders tidrapporter, förenkla hanteringen av kvitton/utlägg och exportera korrekta löneunderlag.
- Dela gemensamma dokument och filer. Dokumenten i Blikk krypteras och dekrypteras transparent med 256-bitars AES- kryptering, en av de starkaste block-chiffer som är tillgängliga och även FIPS 140-2-kompatibel.
- Vi erbjuder fördelaktiga partnerupplägg och återförsäljaravtal så att du som byrå kan öka intäkterna samtidigt som du förenklar samarbetet med dina kunder.
Integrerat med:
- Fortnox
- Visma eEkonomi
- Visma Administration
- Björn Lundén
- Marknadens vanligaste lönesystem
- Övriga integrationer; Accountec, Scrive, BankID
Kontakta Blikk om du har frågor:
Rickard Palo, partneransvarig
070-29 453 33
rickard.palo@blikk.se
Läs mer på Blikk.se
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Due Compliance
Heltäckande digitalt verktyg för penningtvättskontroller i kunduppdragen, KYC och riskbedömningar för redovisningskonsulter.
Du får stöd för att på ett effektivt och enkelt sätt fullgöra dina lagliga skyldigheter enligt Penningtvättslagen (PTL) och följa Länsstyrelsens vägledningar och krav.
Due PTL Rådgivare är skräddarsytt för redovisningskonsulter.
Du får stöd för att på ett effektivt och enkelt sätt fullgöra dina lagliga skyldigheter enligt PTL och följa Länsstyrelsens vägledningar och krav. Verktyget är framtaget av erfarna och specialiserade jurister. Det används av flera hundra byråer och tusentals användare.
Du gör dina penningtvättskontroller (inkl. KYC) och riskbedömningar av kunder och uppdrag i ett helt digitalt flöde om 8 enkla steg. Verktyget är integrerat med alla nödvändiga externa källor från hela världen och man identifierar sömlöst t ex bolag, kunder och representanter via BankID, huvudman/alternativ huvudman och söker i internationella sanktionslistor, lista över högriskländer, Corruption Perceptions Index (CPI) och PEP-register.
Du får även grundinformation om respektive bolag, t.ex. namn, organisationsnummer, adress, land, firmateckning, verksamhetsbeskrivning, omsättning och balansomslutning, SNI- koder, nyckelpersoner, revisor och styrelse.
I regel tar en penningtvättskontroll inkl. riskbedömning inte mer än några minuter, mer komplexa kontroller kan förstås ta längre tid.
Hela processen dokumenteras i en rapport som enkelt sparas ner i ert ärende- och dokumenthanteringssystem.
Verktyget innehåller även smidiga funktioner för att t ex identifiera kunderna via BankID och att digitalt signera t ex uppdragsavtal med hjälp av BankID. Allt ingår i den fasta årsavgiften, inga tillkommande avgifter.
Genom ditt medlemskap hos Srf konsulterna har du ett förmånligt erbjudande:
- 20% på den årliga licensavgiften alla medarbetare år 1
- Obegränsat antal Penningtvättskontroller/KYC inkl. identifiering BankID, digital signering avtal på Nordiska bolag
- Grundläggande utbildning i penningtvätt för samtliga medarbetare i samband med lansering
- Fri support hela avtalstiden
Välkommen att kontakta oss för demo och prisuppgift.
Petter Flink, CEO, petter.flink@duecompliance.se, 072-733 47 55
Uzair Ukani, CSO, uzair.ukani@duecompliance.se, 070-767 97 62
Du kan läsa mer om verktyget på duecompliance.se
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs.
Nordkyc
Hos Nordkyc får du personlig experthjälp med allmän riskbedömning och rutiner. Detta i kombination med vårt lättarbetade system gör att du enkelt säkerställer er efterlevnad av penningtvättslagen.
Vår expertis står till din tjänst
Nordkyc är erkända experter och dedikerade frågor som rör åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism. Vi genomför djupgående bakgrundskoll och hjälper företag att minska sin risk i verksamheten.
Visste du att Mäklarsamfundet aktivt har valt att rekommendera Nordkyc och våra tjänster? Mäklarsamfundets jurister gjorde en grundlig översyn av alla KYC-alternativ som finns på marknaden och valde därefter att officiellt rekommendera Nordkyc till alla sina medlemmar.
Utöver det har våra tjänster både hyllats och fått rekommendationer från större företagskedjor efter att deras interna jurister inventerat aktuella leverantörer.
Nordkyc samarbetar också med ledande advokatbyråer för att alltid säkerställa en hög nivå av expertkunskaper.
Hjälp när du behöver den som mest
Våra experter har hjälpt många kunder som hamnat i svåra situationer. Det kan exempelvis vara när ett företag har fått tillsyn eller bankkontot har blivit indraget på grund av bristande dokumentation. Vi arbetar då effektivt utifrån erhållen tidsram och det underlag som vid tillfället kan skapas och presenteras.
Allmän riskbedömning – rutiner – granskning
Våra experter hjälper er med verksamhetens riskbedömning (allmän riskbedömning), verksamhetens rutiner, er oberoende granskning av ert löpande arbete, utbildning av era anställda och konsulter samt kravställning och kontroll av ert systemstöd.
Konsultation
Vi välkomnar dig att kontakta oss för en kostnadsfri inledande konsultation kring ert nuvarande arbete och rekommenderade åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism.
Som medlem i Srf konsulterna erhåller du:
- 15 % rabatt på allmän riskbedömning och rutiner
Här bokar du enkelt en tid för kostnadsfri genomgång
Varmt välkommen att höra av dig oavsett frågeställning.
Loke Lantz
loke.lantz@nordkyc.se
070-616 66 20
Läs mer om Nordkyc
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Penneo
Som medlem i Srf konsulterna får du 25% procent rabatt hos oss. Penneo KYC är en allt-i-ett-lösning för regelefterlevnad av AML för revisorer och redovisningskonsulter. Programvaran leder dig och dina kunder genom en enkel, säker och kompatibel AML- och onboarding process.
Penneo KYC guidar dig steg för steg genom:
- Identifiera din kund – juridiska personer genom företagsregister (som Bolagsverket), och fysiska personer genom namn och NIN (nationellt identifikationsnummer)
- Dokumentera ägare och verklig(a) huvudmän (som äger och kontrollerar företaget) genom sökning i företagsregister
- Säker och bekväm dokumentinsamling genom att låta dina kunder och verkliga huvudmän skicka information från valfri enhet och identifiera sig enkelt (via NIN, foto-ID, eID-validering etc.)
- Screening mot PEP- och sanktionslistor och dokumentation av dessa
- Guidad steg-för-steg-riskbedömning för att fastställa kundens risknivå
- Kontinuerlig dataövervakning och synkronisering med databaser så att du får ett meddelande varje gång det sker en förändring
- Rapportering av kunder till myndigheter vid behov.
Med Penneo KYC får du dessutom
- En förenklad och automatiserad lösning med full datakryptering och kundupplevelse i centrum
- Ett öppet API med standardiserade och anpassningsbara integrationsmöjligheter så att du kan importera kunddata från ditt ERP-system med några få klick och minimera manuellt arbete
- Säker arkivering av kundrelationer i enlighet med AML- och GDPR-reglerna för registerhållning
- Automatisk aktivitetslogg som dokumenterar alla steg som tagits för att bevisa att ni uppfyller kraven på due diligence
Läs mer om Penneo KYC
Du som är medlem i Srf konsulterna får 25% rabatt på allt vi erbjuder.
Om Penneo
Penneo är ett RegTech-företag som tillhandahåller automatiseringslösningar för arbetsflöden relaterade till kundkännedom (KYC), digital signering och dokumenthantering. Bolagets kraftfulla lösningar hjälper mer än 2700 företag att uppfylla regelefterlevnad på ett effektivt och smidigt sätt.
Med Penneo kan företag minska tiden som läggs på administrativa uppgifter och därmed sänka driftskostnaderna, samtidigt som de förbättrar produktiviteten och användarupplevelsen.
Allt vi gör, från vår IT-miljö till våra produkter, följer de högsta säkerhetsstandarderna och branschens bästa praxis. Penneo får varje år en ISAE 3000-rapport som intygar vår efterlevnad och vi är ISO 27001- och 27701-certifierade.
Verified AML
Ett modernt och enkelt flöde som stöd i ert arbete med kundkännedom, riskbedömning och screening/bevakning av byråns befintliga kunder enligt Penningtvättslagen och i linje med Länsstyrelsens krav.
Verified AML automatiserar och digitaliserar byråns hela onboardingprocess av nya kunder enligt Penningtvättslagen. Portalen hjälper byrån med strukturerad uppföljning och kontroll över pågående affärsförbindelser och screenar/bevakar byråns befintliga kunder mot nödvändiga PEP- och sanktionslistor helt sömnlöst.
Ett enkelt flöde för Sveriges redovisnings- och revisionsbyråer
Nedan kontroller och bedömningar görs i ett och samma flöde:
- Inhämtning av grundläggande företagsdata, ekonomiska nyckeltal, ägarstruktur och information om verkliga huvudmän
- PEP- & Sanktionskontroll av samtliga nyckelpersoner (tillgång till över 500 listor).
- Identifiering av verkliga huvudmän/övr. nyckelpersoner oavsett nationalitet med BankID SE, BankID NO, BankID DK, BankID FI osv.
- Digital insamling av Kundkännedom (KYC-formulär) inkl. automatiskt flöde för kompletterande uppdateringar från kundsidan och efterföljande signering av KYC-information.
- Automatisk kontroll av firmatecknare.
- Automatiserad riskbedömning och riskklassificering.
- Löpande bevakning av befintliga kunder inkl. automatiska notifieringar vid eventuella förändringar.
Strukturerad dokumenthantering som skapar trygghet
För att byråer ska uppfylla reglerna enligt Penningtvättslagen räcker det inte att “bara” utföra de kontroller som föreskrivs. Byrån behöver även via dokumentation, som en checklista, kunna visa upp vilka åtgärder och vilken värdering som gjorts av deras unika kundbas.
Verified AML erbjuder även ett bra stöd och struktur för den interna dokumentationen. Genom att samla alla dokument som genereras och signeras under processen på ett ställe görs de lättillgängliga för kollegor och fungerar som ett bra underlag vid tillsyn från externa parter.
Verified AML i ständig utveckling
På Verfied sätter vi stor stolthet i att tillsammans med jurister, externa AML-experter och framförallt via önskemål från våra befintliga kunder fortsätta att utveckla Verfied AML. Saknar ni något systemstöd i era processer runt AML? Låt oss hjälpas åt!
Besök vår webb och boka en demo: https://verified.eu/se/ eller följ oss på LinkedIn för att anmäla dig till våra kommande webinar på temat: Byråns rutiner enligt Penningtvättslagen.
Som medlem i Srf konsulterna erbjuder vi dig:
- 50 % rabatt på startavgift
- 15 % rabatt på licensavgift första året
Har du frågor och vill komma i kontakt med oss?
Kontakta Lisa Ekström, lisa.ekstrom@verified.eu, 070-421 50 31
För att ta del av medlemsrabatten behöver du vara auktoriserad medlem, Srf medlem, anställd på ett Srf företag eller ha ett Srf Servicepaket. Logga in för att ta del av erbjudandet.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Programvaror
Accountec
Accountec är en tjänst för redovisnings-, revisions- och lönebyråer som tillhandahåller CRM, byråstöd och kundportal i sitt erbjudande. Samla byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum.
Erbjudande till dig som Srf medlem
Srf konsulternas medlemmar erbjuds ett förmånligt erbjudande på Accountec. Som ny kund till Accountec får du 15% rabatt på abonemangskostnaden (pris per företag du lägger till i portalen). Erbjudandet gäller endast nya kunder till Accountec och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
Fördelar med Accountec byråportal för dig som Srf medlem:
- En rabatterad prissättning
- Ingen uppstartskostnad
- Vi hjälper dig och byrån med onboarding
- All utbildning ingår
- Fri support
Ta del av ditt erbjudande här »
Byråns digitala ekosystem
Vi vill att samarbetet mellan byrån och deras kunder ska vara enklare, smartare och mer effektiva. Vi vill också att byrån ska kunna arbeta med system som de anser är bäst för deras verksamhet. Med Accountec byråportal är detta möjligt. Det är här man bygger byråns digitala ekosystem, med sömlösa integrationer och automatiserade processer.
Som kund till Accountec byråportal får du:
- CRM, byråstöd och kundportal
- GDPR-vänlig kommunikation i världsklass
- Uppgiftshantering
- Hantering av uppdragsbrev
- Resursplanering
- Dokumentdelning
- Digital signering
- Digital kundkännedomsprocess
- Möjligheten att starta upp nya system (mer än 30 integrationer)
- Automatiserad K10-process
Så blir du en byrå i digital framkant
Tekniken utvecklas snabbt och med det förändras branschen och dess spelplan. Konkurrensen har blivit mer öppen och nya byråer etableras, helt digitaliserade och automatiserade som dessutom tar betalt i fastpris. I vår senaste artikel har vi skrivit om hur du blir en byrå i digital framkant och listat 4 konkreta tips.
Boka en kostnadsfri demo
Om du vill veta mer om Accountec och hur tjänsten fungerar så kan du alltid boka en kostnadsfri demo. Tillsammans med dig och dina kollegor går vi igenom de mest väsentliga funktionerna och visar exempel från verkligheten.
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Atmoz
Atmoz är din pålitliga partner för klimatrapportering och ESG-hantering. Utvecklat av ekonomer för ekonomer.
Med Atmoz får du tillgång till de konkurrensfördelar som ett hållbart företagande ger.
Vi erbjuder inte bara en kraftfull plattform för att samla in, analysera och rapportera dina klimatdata och ESG-indikatorer, utan vårt system är även helautomatiskt och ger resultat inom ett par minuter. Detta sparar värdefull tid och resurser för ditt företag, så att du kan fokusera på att driva din verksamhet framåt.
Tillsammans med er medlemmmar i Srf konsulterna kan vi stärka företagens konkurrenskraft genom hållbara affärsmodeller redan idag!
Affärsfördelar med Atmoz
Nya intäktsströmmar baserat på Atmoz.
Genom att integrera Atmoz i ditt tjänsteutbud kan du erbjuda dina kunder en heltäckande lösning för klimat- och ESG-rapportering, vilket stärker din position på marknaden och ökar kundnöjdheten.
Stärkt varumärke och kurrensfördelar.
Genom att tydligt kommunicera företagets hållbarhetsdata skapas förtroende hos kunder, investerare och andra intressenter. Detta leder till ökad lojalitet och differentiering på marknaden.
Säkerställa en långsiktigt hållbar affärsmodell.
Kommande regleringar och förväntningar från intressenter är det viktigt att vara förberedd på en framtid där klimat- och ESG-hänsyn är en integrerad del av affärsverksamheten. CSRD regleringen drabbar alla företag direkt eller indirekt redan idag.
Rapportering löpande av KPI:er till olika intressenter.
Många investerare och långivare prioriterar nu bolag som integrerar klimat- och ESG-hänsyn i sin verksamhet. Genom att rapportera transparent och noggrant kan du öppna dörrarna till nya finansieringsmöjligheter och partnerskap. Även i rekryteringssammanhang har hållbara företag en konkurrensfördel.
Erbjudande till Srf medlemmar som har Fortnox bokföringssystem:
Srf medlemmar får tillgång till Atmoz helt gratis för sin byrå under innevarande år. Vi erbjuder även 25% rabatt på abonnemanget för alla kunder de första 6 månaderna. (värde över 4000kr).
Atmoz finns även för flertalet andra ekonomisystem och ni är välkomna att kontakta oss på info@atmoz.io för mer information.
Klicka här för att ta del av erbjudandet och de fördelar som ett hållbart företagande ger!
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Blikk
Med hjälp av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå kan du minska administrationen och digitalisera verksamheten. Som medlem i Srf konsulterna får du 15 procent rabatt på licenskostnaderna.
I Blikk Byrå kan du bland annat hantera alla dina uppdrag, uppgifter, tidredovisning, kvitton, faktura- och löneunderlag. Du kan dessutom underlätta samarbetet med dina kunder genom att hantera deras kvitton och löneunderlag, samt dela viktiga dokument i kundportalen.
Nyhet i Blikk Byrå: KYC & AML-lösning
Nu utökas Blikk Byrå med en molnbaserad KYC & AML-lösning som hjälper din byrå att uppnå kundkännedom på ett snabbt och smidigt sätt:
- Standardiserad mall för allmän riskbedömning
- Automatisk inhämtning av verifierade företagsuppgifter
- Automatiska kontroller mot PEP- och sanktionslistor
- Stöd för ID-kontroll med BankID
- Registrera, hantera och följ upp egna avvikelser
Funktioner i Blikk Byrå:
- Smidig tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag t.ex. löpande, fastpris och avtalsfakturering
- Förenkla kvittohanteringen
- Skicka färdiga fakturaunderlag till ekonomisystemet
- Exportera kompletta lönefiler för import till lönesystemet
- Jobba med projekt, uppgifter och checklistor
- Bevakningslistor
- Avtalshantering med e-signering via Scrive och BankID
- Analysverktyg och rapporter
- Resurs- och ledighetsplanering
- Kundvård med CRM
Blikk Byrå (Free) – kostnadsfritt för mindre byråer
Tillhör du en mindre byrå med upp till två användare? Då kan ni använda all funktionalitet i Blikk Byrå – helt kostnadsfritt! Läs mer om erbjudandet
Funktioner I Blikk Partnerportal (kostnadsfri)
- Bjud in era kunder till att samarbeta i kund/klientportalen.
- Underlätta löneadministrationen
- Sakgranska dina kunders tidrapporter, förenkla hanteringen av kvitton/utlägg och exportera korrekta löneunderlag.
- Dela gemensamma dokument och filer. Dokumenten i Blikk krypteras och dekrypteras transparent med 256-bitars AES- kryptering, en av de starkaste block-chiffer som är tillgängliga och även FIPS 140-2-kompatibel.
- Vi erbjuder fördelaktiga partnerupplägg och återförsäljaravtal så att du som byrå kan öka intäkterna samtidigt som du förenklar samarbetet med dina kunder.
Integrerat med:
- Fortnox
- Visma eEkonomi
- Visma Administration
- Björn Lundén
- Marknadens vanligaste lönesystem
- Övriga integrationer; Accountec, Scrive, BankID
Kontakta Blikk om du har frågor:
Rickard Palo, partneransvarig
070-29 453 33
rickard.palo@blikk.se
Läs mer på Blikk.se
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Hogia
Vårt erbjudande till dig som medlem i Srf konsulterna innebär att du får 15 månader för samma pris som för 12 månader om du tecknar avtal på våra nya molnbaserade lösningar OpenHR Lön och/eller Open Business Ekonomi. (gäller nytecknande och för år 1).
Med OpenHR Lön får du full koll på löneutbetalningen. Systemet är användarvänligt med smarta funktioner, och det är lika lätt som snabbt att komma igång. OpenHR Lön är alla lönespecialisters dröm – ett system som gör jobbet lika enkelt som effektivt. Ingår gör ett medarbetarregister där medarbetaren själv kan uppdatera personuppgifter och där lönespecifikationen finns att hämta i en app.
Med Hogia OpenBusiness går du från analog till digilog eller helt digital. OpenBusiness är Hogias helt webbaserade ekonomisystem, utvecklat för ett digitalt arbetssätt och anpassat för dig som söker effektivitet i vardagen.
Ta del av ditt medlemserbjudande genom att kontakta:
För ekonomi, redovisning & revisionsprogram:
Charlotte Jansenius, telefon: 0303-66725, epost: charlotte.jansenius@hogia.se
Thomas Norberg, telefon: 0303-66769, epost: thomas.norberg@hogia.se
För lönesystem:
Malin Karmteg, telefon: 0303-725615, epost: malin.karmteg@hogia.se
Eller via: Hogia Redovisning & Revision, tel 0303-667 80, e-post redovisning@hogia.se
Vi kan er bransch!
Vi erbjuder väl beprövade produkter som har utvecklats tillsammans med Sveriges största byråer och branschorganisationer. Med hjälp av våra lösningar kan du vägleda dina kunder genom att erbjuda kompetenta analyser, insiktsfull rådgivning och dela på arbete och information på det sätt du och din kund önskar. Läs mer om våra byrålösningar »
Gå en programutbildning och bli mer effektiv
Att välja rätt helhetslösning för din byrå är ett bra första steg för en framgångsrik verksamhet. För att så snabbt som möjligt vara på banan och kunna nyttja programmens alla funktioner på bästa sätt, kan det vara bra att gå en utbildning. Vi erbjuder både utbildningar på plats och via webben, allt för att du ska ha möjlighet att hitta något som passar dig. Se våra utbildningar här »
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Nmbrs
Nmbrs, det effektiva HR- och löneprogrammet anpassat efter dina behov.
Ett effektivt HR- och lönesystem för samtliga processer. Automatisera, digitalisera och anslut samtliga användare. Lägg istället din expertis där den hör hemma! Påbörja en framtidssäkrad HR- och löneresa i trygga händer med Visma Nmbrs.
Varför Visma Nmbrs?
Bli en lönehjälte
Bli oslagbart effektiv med automatiserade lönekörningar och AGI-rapportering utan ett enda klick. Nmbrs är också integrerad med dina vanligaste verktyg för processer som till exempel bokföring, men erbjuder även unika integrationsmöjligheter med vårt öppna API för fullt digitaliserade arbetsflöden.
Dina kunder kommer att älska det
Inga fler manuella uppdateringar eller svåra inloggningsprocesser. Nmbrs är en hundraprocentig molnlösning för flera användare med unika kund- och byrålogins, både via app och desktop. Användare kan enkelt registrera semester och sjukfrånvaro, tidrapportera eller se sina digitala lönebesked. Du och dina kunder har dessutom alltid tillgång till den senaste versionen av Nmbrs, var ni än befinner er.
Välj den rätta tekniken
Framtidens redovisningsföretag gör mer än bara lönehantering. Framtidssäkrade redovisningsbyråer har kvalitetssäkrade, automatiserade arbetsflöden som gör att de kan erbjuda kunden mer tid för expertrådgivning eller snabbare hantering av unika fall. Med Nmbrs har du också möjlighet att expandera din verksamhet genom att alltid även kunna erbjuda HR-stöd.
Utveckla verksamheten
Visma Nmbrs är din verksamhets strategiska partner. Vi hjälper dig att förbättra kvaliteten på din produkt och vi anpassar oss till behoven hos dina nuvarande och nya kunder. Hur skulle din ideala värld se ut för HR- och lönehantering? Vi hjälper dig dit, för det är tillsammans som gör vi skillnad!
Starta en testversion av Nmbrs enkelt och gratis idag. Som medlem i Srf konsulterna får du 15% rabatt för det första året.
Prova en gratis testversion i 30 dagar
Boka en kostnadsfri, personlig demo
För att beställa Nmbrs för redovisningsbyråer, kontakta vår säljavdelning: sales@nmbrs.se
Läs mer på www.nmbrs.se
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Nordkyc
Hos Nordkyc får du personlig experthjälp med allmän riskbedömning och rutiner. Detta i kombination med vårt lättarbetade system gör att du enkelt säkerställer er efterlevnad av penningtvättslagen.
Vår expertis står till din tjänst
Nordkyc är erkända experter och dedikerade frågor som rör åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism. Vi genomför djupgående bakgrundskoll och hjälper företag att minska sin risk i verksamheten.
Visste du att Mäklarsamfundet aktivt har valt att rekommendera Nordkyc och våra tjänster? Mäklarsamfundets jurister gjorde en grundlig översyn av alla KYC-alternativ som finns på marknaden och valde därefter att officiellt rekommendera Nordkyc till alla sina medlemmar.
Utöver det har våra tjänster både hyllats och fått rekommendationer från större företagskedjor efter att deras interna jurister inventerat aktuella leverantörer.
Nordkyc samarbetar också med ledande advokatbyråer för att alltid säkerställa en hög nivå av expertkunskaper.
Hjälp när du behöver den som mest
Våra experter har hjälpt många kunder som hamnat i svåra situationer. Det kan exempelvis vara när ett företag har fått tillsyn eller bankkontot har blivit indraget på grund av bristande dokumentation. Vi arbetar då effektivt utifrån erhållen tidsram och det underlag som vid tillfället kan skapas och presenteras.
Allmän riskbedömning – rutiner – granskning
Våra experter hjälper er med verksamhetens riskbedömning (allmän riskbedömning), verksamhetens rutiner, er oberoende granskning av ert löpande arbete, utbildning av era anställda och konsulter samt kravställning och kontroll av ert systemstöd.
Konsultation
Vi välkomnar dig att kontakta oss för en kostnadsfri inledande konsultation kring ert nuvarande arbete och rekommenderade åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism.
Som medlem i Srf konsulterna erhåller du:
- 15 % rabatt på allmän riskbedömning och rutiner
Här bokar du enkelt en tid för kostnadsfri genomgång
Varmt välkommen att höra av dig oavsett frågeställning.
Loke Lantz
loke.lantz@nordkyc.se
070-616 66 20
Läs mer om Nordkyc
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Procountor
Du som är medlem i Srf konsulterna får ta del av ett rabattpaket enligt nedan när du börjar använda Procountor. Tjänsten är helt gratis för dig som byrå och nu bjuder vi även på uppstartspaketet där bland annat utbildning ingår, samt även uppstart för dina tre första kunder.
Med vårt molnbaserade program kan du sköta dina kunders hela bokföring – var och när som helst. Vår totallösning omfattar även bankförbindelser, e-fakturatjänster och skanningstjänster. Automatisera dina processer och spara tid! Du kan lätt samarbeta med dina kunder i samma program.
Erbjudandet i sin helhet:
- Gratis start-up-paket för byrå, värde 8 090 kr (inkluderar 12 timmar utbildning och konsultering).
- Gratis uppstart för de tre första kunderna, värde 2 450 kr/st.
- 30% rabatt på uppstartsavgiften för nya kunder
- Möjlighet till frukostseminarier på plats
- Mini-appen gratis
- En dedikerad kontaktperson
- Gratis kundsupport via mail och telefon
För mer information och beställning kontakta Benita Helistö 072-013 51 22, benita.helisto@finago.com
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Rådgivning i affärsjuridik
Advokatfirman Fylgia
Affärsjuridisk telefonrådgivning hos Fylgia för medlemmar.
Produkt/tjänst:
Kostnadsfri affärsjuridisk telefonrådgivning.
Erbjudandet gäller muntlig rådgivning till en sammanlagd tid om 30 minuter per år och per medlem. Observera att erbjudandet innebär att det inte är möjligt att skicka handlingar, exempelvis avtalsutkast för genomgång. Diskussion och rådgivning om en särskild avtalsklausul ryms däremot inom erbjudandet.
Läs mer >>
Kontakt: Ring 08-442 53 00 för din rådgivning. Uppge vid kontakten med telefonist att det avser rådgivning för Srf medlem och om möjligt vilket rättsområde.
www.fylgia.se
Som Srf Partner finns överenskommelse om att leverera bra medlemserbjudanden avseende tjänst/produkt som syftar till att stödja branschens utveckling. Informationen ovan är företagets egen beskrivning, Srf konsulterna kan inte garantera eller ansvara för att beskrivningen överensstämmer med erbjuden tjänst/produkt eller om fel föreligger i den tekniska eller grafiska utformningen. Som köpare ansvarar du själv för att bedöma tjänsten/produkten samt förvissa dig om att tillämpliga lagar och regler efterlevs
Webb och kommunikation
Srf Medlemswebb och Digitalt Nyhetsbrev till kund
Srf Medlemswebb är en tjänst för dig som vill ha en snygg, professionell och aktuell hemsida. Lösningen är perfekt för dig som vill ha en uppdaterad och informativ webbplats utan att behöva lägga ner en massa tid på att administrera den. Srf Medlemswebb bygger på Srfs webbplats srfkonsult.se och levereras som en färdig mall men med möjlighet att själv lägga till eget unikt innehåll, företagsfoton och information om ert företag.
Mer info om tjänsten här >>